Fostul şef al A&D Pharma a fost recrutat de Domo în consiliul de administraţie. Szarvadi spune că el rămâne CEO

Autori: Ioana David , Cristina Roşca 29.11.2012

Dragoş Dinu, care până în 2008 a fost CEO al A&D Pharma, cel mai mare grup din industria locală de medicamente, a fost recrutat de către retailerul de electronice, electrocasnice şi produse IT Domo în consiliul de administraţie, din care mai fac parte Lorand Szarvadi şi Lucian Ghiţescu.

Recrutarea lui Dinu vine la numai câteva luni după ce Ghiţescu a fost adus în companie de la Samsung România, unde deţinea poziţia de head of Home Appliance Division (şeful diviziei de electrocasnice). Lorand Szarvadi îşi păstrează în continuare poziţia de CEO al companiei.

"Dragoş Dinu este membru în consiliul de administraţie (Board of Directors) Domo din 1 octombrie. Board-ul (CA) Domo este alcătuit din Dragoş Dinu, Lucian Ghiţescu şi Lorand Szarvadi. Subsemnatul (Lorand Szarvadi - n. red.) în continuare este şi Chief Executive Officer al companiei. Domo mai are şi un Executive Committee, din care în afară de membrii de board mai fac parte Alexandru Mnohoghitnei, CFO, şi Zsuzsanna Teglas Szarvadi - CCO (Chief Commercial Officer)", a spus Lorand Szarvadi, CEO al Domo.

De la farma la electronice şi IT

După aproape patru ani în care sa implicat în consultanţă în industria de sănătate, Dragoş Dinu, 45 de ani, a decis să revină în business, într-o companie care anul trecut a avut afaceri de 165 milioane de euro.

În momentul în care a decis să părăsească A&D Pharma, Dinu conducea o companie listată pe Bursa de la Londra, care rula afaceri de jumătate de miliard de euro şi care în timpul mandatului său a devenit lider de piaţă.

Odată cu preluarea funcţiei de la Domo, Dinu intră în retailul IT şi de electronice, o piaţă liberă, puternic concu renţi a lă, spre deosebire de cea de medicamente, care este reglementată de stat (în mare parte).

Dragoş Dinu a lucrat în cadrul A&D Pharma timp de 13 ani, prima poziţie fiind de area sales manager în cadrul diviziei Plurifarm.

Cu toate că numele său este legat de industria de medicamente, Dinu a recunoscut că la începutul carierei "a descărcat camioane de butelii, a jucat fotbal profesionist, a fost jurnalist şi inginer, a scris poezii, a fost chelner şi barman".

În 2008, decizia sa de a pleca de la conducerea A&D Pharma a luat prin surprindere industria de profil, iar la momentul plecării declara că "vin vremuri noi, obiective noi şi cred că o schimbare se impunea şi pentru companie, şi pentru mine".

Recent, Dragoş Dinu spunea pentru Business MAGAZIN că a trăit cu impresia că majoritatea clienţilor din retail şi distribuţie farma l-au perceput inclusiv după plecarea din A&D Pharma ca pe un concurent, de aceea proiectele din zona de consultanţă cu dis tri bui torii şi reţelele de farmacii au lipsit, rămânând ca parteneri de afaceri doar producă torii de medicamente.

O piaţă de 1,1 miliarde de euro

Românul, unul dintre cei mai cunoscuţi manageri din farma, se mută astfel într-un domeniu total diferit, pe piaţa electro-IT evaluată anual la 1,1 mld. euro. Aici jocurile sunt făcute de patru jucători mari - Altex, Domo, Flanco şi eMag. Toate aceste companii au fost fondate de români în ultimele două decenii.

Domo a apărut pe piaţă în 1994, iar printre fondatori se numără Lorand Szarvadi, care rămâne în continuare la conducerea companiei şi potrivit ultimelor informaţii este şi acţionar majoritar. "Domo în continuare este deţinut 100% de TechnomarketDomo NV", spune Szarvadi, fără a oferi însă detalii despre cei care stau în spatele companiei înregistrate în Olanda.

Domo este al doilea cel mai important jucător de pe piaţă după cifra de afaceri din 2011 şi deţine la nivel naţional o reţea de 100 de magazine.