Christian Indreica, Dunapack: Din trimestrul al treilea piaţa cartonului ondulat a fost relativ stabilă
Christian Dan Indreica, managing director al Dunapack Rambox Prodimpex, unul dintre jucătorii locali importanţi din domeniul cartonului ondulat, spune că piaţa a devenit stabilă începând cu al treilea trimistru al acestui an.
"După trendul uşor crescător al pieţei înregistrat în primul trimestru al anului a urmat o perioadă cu fluctuaţii, manifestată atât prin scădere bruscă a pieţei, cât şi de revenire a acesteia, de la o lună la alta, pentru ca, începând cu trimestrul al treilea, să aibă loc o tendinţă de relativă stabilitate. Dunapack a reuşit menţinerea unui trend de stabilitate în această perioadă, iar din luna iulie trendul a fost unul crescător", a declarat pentru ZF Transilvania Christian Dan Indreica, managing director al Dunapack Rambox Prodimpex.
Compania a încheiat anul 2011 cu o cifră de afaceri netă de peste 95,4 mil. lei (22,5 mil. euro), în creştere cu 17% faţă de anul anterior, conform site-lui Ministerului Finaţelor Publice. Oficialii Dunapack nu au precizat valoarea cifrei de afaceri realizate în primele 9 luni din acest an şi nu au oferit informaţii despre volumul total al afacerilor bugetat pentru 2012.
Afaceri în uşoară creştere
"După primele trei trimestre ale acestui an, compania noastră a realizat o cifră de afaceri în uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Evoluţia pozitivă a afacerilor se datorează în special concentrării strategiei de vânzare către companii din domenii care nu au fost afectate semnificativ de criza economică sau asupra cărora acest impact nu a fost unul dramatic", a afirmat Christian Indreica.
Producătorul de ambalaje din carton ondulat spune că a înregistrat în primele 9 luni o creştere cu 14% a numărului de clienţi faţă de media anului 2011. Printre clienţii importanţi ai companiei din Covasna se numără firme precum Danone, Nestlé, Unilever, Intersnack, Chipita sau Covalact.
Totodată, oficialii companiei au precizat că strategia abordată în acest an a fost consolidarea parteneriatelor pe termen lung cu clienţii strategici.
Dunapack Rambox Prodimpex livrează ambalaje de carton ondulat pentru industria alimentară, textile şi încălţăminte, industria farmaceutică, cosmetică, automotive, chimică, electronice şi electrocasnice, decoraţiuni interioare, materiale de construcţii, pentru producătorii de băuturi răcoritoare şi alcoolice.
Cele mai multe produse Dunapack sunt livrate pe piaţa românească, vânzările la extern vizând anul trecut doar Republica Moldova, conform unor informaţii comunicate anterior de companie.
Conducerea companiei ia în calcul pentru perioada următoare investiţii în optimizări tehnologice, pentru principalele echipamente de prelucrare.
Cum se fac afaceri din carton ondulat
Compania Dunapack Rambox Prodimpex a fost înfiinţată în anul 1994, în localitatea Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna, cu principal domeniu de activitate fabricarea hârtiei, cartonului ondulat şi a ambalajelor din hârtie şi carton. Compania este membră a holdingului Prinzhorn din Austria, acţionarii fiind Dunapack Paper and Packagings LDT cu 99,97% din acţiuni şi Prinzhorn Holding Gmbh cu 0,03% din titluri.
Fabrica de carton ondulat şi microondulat Dunapack din Sfântu Gheorghe a fost inaugurată în anul 1997, în urma unei investiţii de circa 11 mil. euro. Suprafaţa totală construită a fabricii este de 11.110 mp, iar capacitatea de producţie este de peste 90 de milioane de metri pătraţi de carton ondulat pe an.
În urmă cu doi ani, producătorul de carton ondulat a pierdut unul dintre clienţii importanţi, compania Kraft Foods România, cel mai mare jucător de pe piaţa ciocolatei şi a cafelei, ca urmare a transferării operaţiunilor de producţie Kraft de la Braşov în Bulgaria.
Compania avea anul trecut un număr mediu de 162 de angajaţi, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor Publice.
Principalii jucători de pe piaţa locală de carton ondulat sunt Rondocarton, Pehart Tec, Romcarton, Dunapack Rambox Prodimpex, Vrancart sau Ambro Suceava.
Cifra de afaceri totală înregistrată anul trecut de jucătorii din piaţa de celuloză şi hârtie a ajuns la circa 390 de milioane de euro, mai mult cu 19% faţă de anul anterior, iar volumul total de carton ondulat produs la 243.000 de tone, conform oficialilor Patronatului din Industria de Celuloză şi Hârtie.