Citi va vinde sau va reduce semnificativ operaţiunile de consumer banking din România

Autor: Vlad Popescu 05.12.2012

"Ca rezultat al măsurilor de repoziţionare, Citi se aşteaptă să vândă sau să restrângă semnificativ operaţiunile consumer în Pakistan, Paraguay, România, Turcia şi Uruguay", se arată într-un comunicat transmis miercuri de grupul american.

Planul de repoziţionare va genera în trimestrul al patrulea al acestui an cheltuieli excepţionale de 1 miliard de dolari, iar economiile se vor ridica la 900 milioane de dolari anul viitor, apoi 1,1 miliarde dolari pe an începând din 2014, potrivit băncii.

"Aceste măsuri sunt etape fireşti în procesul de transformare a Citi. Deşi suntem devotaţi reţelei şi anvergurii noastre globale, strategia continuând să depindă de acestea, am identificat zone şi produse unde mărimea afacerilor noastre nu oferă câştiguri semnificative", a declarat în comunicat directorul general al Citigroup, Michael Corbat.

Planul de restructurare va conduce la eliminarea a aproximativ 1.900 de locuri de muncă la divizia de servicii destinate clienţilor instituţionali.

Alte 6.200 de job-uri vor dispărea din operaţiunile globale de consumer banking ale Citi, iar departamentul de operaţiuni şi tehnologie va pierde 2.600 de posturi.

Strategia Citigroup presupune focusarea pe operaţiunile din cele 150 de oraşe care au cel mai ridicat potenţial de creştere în zona de consumer banking, astfel că banca va optimiza reţeaua de sucursale şi va efectua concentrarea operaţiunilor în zone metropolitane importante. Astfel, grupul va închide 14 sucursale în Brazilia, 7 în Hong Kong, 4 în Ungaria, 15 în Coreea de Sud şi 44 în Statele Unite.

Banca notează că va continua să investească în operaţiunile din aceste ţări, iar după repoziţionare va deţine peste 4.000 de sucursale de retail în întreaga lume.