Ce schimbări a adus toamna în echipele de management din industria de comunicare

Autor: Andreea Mindrila 06.12.2012

Ultimele trei luni au adus multe schimbări în industria de comunicare, care au vizat fie promovări în cadrul grupurilor de comunicare, fie extinderea echipelor sau numirea unor persoane din afara agenţiilor în funcţii de conducere. Deşi situaţia din piaţa de comunicare continuă să fie dificilă, fiind direct influenţată de contextul economic din plan local şi internaţional, extinderea echipelor prin angajarea de personal este un semnal încurajator, schimbarea fiind de multe ori benefică.

În cadrul grupului de comunicare McCann Erickson România, începând cu luna noiembrie Dana Constantin, Dana Hogea şi Diana Ceauşu, trei dintre cei mai vechi membri ai echipei, au preluat conducerea departamentelor de client service şi strategie. Dana Hogea este client service director - clienţi locali, Dana Constantin a ocupat aceeaşi funcţie şi gestionează segmentul de clienţi internaţionali, iar Diana Ceauşu este head of strategy. Sagit Tzur Lahav, care a ocupat timp de aproape trei ani funcţia de COO (director operaţional) la McCann Erickson România, fiind implicată în toate proiectele agenţiei, atât la nivel naţional cât şi internaţional, îşi va continua cariera în publicitate de pe poziţia de deputy CEO al McCann Erickson Israel. În cadrul McCann Erickson seria de promovări a continuat şi în departamentul de creaţie, Adrian Boţan preluând atribuţiile de VP(vice-president) Creative Excellence McCann Erickson CEE, conducerea departamentului de creaţie fiind asigurată de Cătălin Dobre şi Alexandru Dumitrescu, care au ocupat funcţia de executive creative directors.

De asemenea, Andreea Nemens (34 de ani) a fost promovată ca director executiv al agenţiei de publicitate GMP Advertising, fondată în anul 2000 de Felix Tătaru, iar din noua funcţie ea coordonează activitatea operaţională a agenţiei, departamentele de client service, creaţie, strategie, graphic design şi DTP. Ea s-a alăturat agenţiei la începutul lui 2009 în poziţia de account director pentru contul Timişoreana, iar de la sfârşitul aceluiaşi an a ocupat funcţia de client service director. Andreea Nemens a intrat în publicitate la finalul anului trei de facultate şi până la funcţia de director executiv a trecut prin echipele a trei agenţii, respectiv McCann, Leo Burnett şi 23 Communication Ideas.

În unele situaţii funcţiile de conducere au fost preluate de persoane din afara agenţiilor, dar cu experienţă de peste zece ani în industria comunicării. Acesta este şi cazul lui Lorand Balint, care din luna octombrie coordonează echipa de strategie a Publicis. "Boti", aşa cum este cunoscut în industrie, şi-a început cariera ca planner la BBDO Bucureşti, apoi a lucrat la Leo Burnett unde s-a ocupat de-a lungul a zece ani de clienţi precum P&G şi Elite / Doncafé. El a ocupat mai multe funcţii importante în cadrul grupului de comunicare, printre care regional communications manager Europe, head of brand communication, global communications director şi chief digital officer. Balint este profesor asociat la MBA-ul Româno-Canadian şi a absolvit mai multe cursuri de marketing în cadrul unor instituţii internaţionale precum Maastricht School of Management, Harvard Business Review, Universiteit Antwerpen, Institute of Leadership & Management UK, HEC Montreal.

Schimbări au avut loc şi în grupul de comunicare Centrade Saatchi & Saatchi, Antonia Tucheac (Mihăileanu) fiind din luna septembrie corporate communication officer al grupului. Ea are o experienţă de zece ani în presa economică, iar pentru o scurtă perioadă de timp a fost redactor şef al portalului de marketing Smark. Luna septembrie a adus schimbări şi în echipa agenţiei de publicitate full service Godmother, căreia i s-au alăturat Alexandra Axinte - copywriter şi Bianca Naumovici - new business director. Alexandra Axinte are o experienţă de copywriter de şase ani şi a colaborat cu agenţii precum Funky Business, Roddia Concept sau direct cu ProTV, dar a lucrat şi ca scenarist pentru Kanal D, Mediapro Studios şi Abis Studio. De asemenea, Bianca Naumovici are o experienţă de şase ani atât în advertising (account executive în cadrul Leo Burnett România şi ulterior account manager al 23 Advertising) cât şi în managementul de proiecte de lifestyle şi fashion în România şi în New York.

Alina Ghiţă (36 ani) s-a alăturat din octombrie agenţiei de publicitate GAV, ocupând funcţia de group account director şi fiind responsabilă de coordonarea conturilor cheie ale agenţiei. Ea are o experienţă de opt ani în publicitate şi comunicare, iar înainte de a face parte din echipa GAV a lucrat pentru Graffiti BBDO şi Odyssey, gestionând printre altele conturile Romtelecom, Adevărul Holding, Danone România şi Wrigley Balkan East.

Agenţia de PR a grupului de comunicare Ogilvy şi-a extins de asemenea echipa de management, iar din luna noiembrie Alina Meleşcanu este PR director al Ogilvy Public Relations. Ea are o experienţă de peste zece ani în relaţii publice, resurse umane şi comunicare. Mai mult, la nivelul grupului de comunicare Ogilvy, unul dintre cele mai mari de pe piaţa locală, echipa s-a extins cu un procent semnificativ, fiind angajaţi oameni cu specializări în domeniul digital.