Saatchi & Saatchi X a investit 60.000 euro în dezvoltarea de soluţii de mobile marketing

Autor: Andreea Mindrila 06.12.2012

Saatchi & Saatchi X, agenţia de BTL (organizare de evenimente, târguri, expoziţii) şi shopper marketing, parte a grupului de comunicare Centrade Saatchi & Saatchi, pune un accent tot mai mare în strategia pe termen lung pe zona de mobile marketing, în special pe segmentul de aplicaţii. În acest sens, agenţia a investit peste 60.000 de euro în 2012 în dezvoltarea de soluţii de mobile marketing pentru clienţii săi. Marketingul pe mobil devine un instrument de comunicare important pentru companii, pe fondul dezvoltării pieţei de smartphone-uri şi a apetenţei consumatorilor pentru acest tip de telefoane.

În prezent, companiile caută soluţii de interacţiune cu clienţii prin aplicaţiile mobile, şi nu se mai rezumă doar la promoţii simple prin SMS sau la reclame în versiunile site-urilor pentru display-uri mici.

Segmentul de dezvoltare de aplicaţii pentru zona de business reprezintă unul dintre cele mai importante trenduri în marketing, consideră reprezentanţii Saatchi & Saatchi.

"Ţinând seama de acest trend, noi vedem o creştere accelerată şi o mutare a interacţiunilor brandurilor cu consumatorii lor în zona de mobile, aceasta fiind una din direcţiile noastre de dezvoltare", spune Mona Opran, managing director Saatchi & Saatchi X, agenţie cu afaceri de 14 milioane lei în 2011, de aproape trei ori mai mari comparativ cu anul anterior.

Compania oferă clienţilor în zona de mobile şi digital soluţii personalizate, adaptate nevoilor acestora, care pun la un loc brandul şi clientul, Mona Opran susţinând că agenţia pe care o conduce nu îmbrăţişează ideea de import a unor soluţii la cheie existente pe pieţele externe. În acest context, Saatchi & Saatchi X a dezvoltat prima aplicaţie mobilă a unui serviciu de utilităţi publice din România, MyEnel, disponibilă atât pentru terminalele Apple cât şi pentru cele cu sistem de operare Android.

"Prin lansarea acestei aplicaţii am dorit să aducem pe ecranul telefonului informaţiile importante de care un client Enel are nevoie: date despre plăţi, facturi şi evoluţia consumului. În plus, utilizatorii aplicaţiei pot transmite acum indexul de consum direct de pe telefon, aceasta fiind o funcţionalitate foarte bine primită de către posesorii de smartphone-uri", a explicat Gabriel Sora, head of mobile marketing Saatchi & Saatchi X.

Printre proiectele dezvoltate în acest an de agenţie se numără şi Metro Touch, primul sistem de e-couponing la nivel naţional realizat pentru un retailer. Acest sistem este format dintr-o reţea de 26 de infokiosk-uri, câte unul în fiecare magazin Metro, şi un sistem central de management al cupoanelor şi al promoţiilor. Infokioskul le permite clienţilor să aleagă între promoţiile personalizate pe baza istoricului de cumpărături şi să imprime cuponul respectiv.

Reprezentanţii Saatchi & Saatchi X sunt de părere că tendinţele anului viitor vor fi, pe lângă aplicaţiile utilitare, cele de mobile-couponing, loializare şi mobile payments, agenţia derulând în prezent investiţii în acest sens.

"În privinţa soluţiilor de mobile-couponing, pe baza experienţei căpătate cu Metro Touch, dorim să mergem mai departe cu personalizarea şi cu interactivitatea şi să aducem primul sistem real de couponing pe telefonul mobil", spune Gabriel Sora.

El crede că plăţile prin intermediul telefonului mobil reprezintă "o mutare naturală", estimând că anul viitor această soluţie ar putea fi implementată pentru unul dintre clienţii agenţiei. Din portofoliul de clienţi fac parte branduri precum Metro Cash & Carry România, Head & Shoulders, Olay, Raiffeisen Bank, Petrom, AstraZeneca, BASF.