Suedezii de la Autoliv au angajat peste 1.300 de oameni şi au în plan recrutarea a încă 1.500 anul viitor

Autor: Laurentiu Cotu 08.12.2012

Producătorul de sisteme de siguranţă auto Autoliv România, care face parte din grupul suedez Autoliv - cu vânzări globale de circa 8,2 mld. dolari şi aproape 48.000 de angajaţi, a recrutat în acest an peste 1.300 de oameni şi are în plan angajarea a încă 1.500 de persoane anul viitor.

Astfel, personalul companiei Autoliv România ar putea ajunge până la finalul anului 2013 la un total de aproximativ 6.500 de angajaţi. "Din punctul de vedere al recrutărilor am fost foarte activi în acest an, creând peste 1.300 de noi locuri de muncă. Planificăm continuarea aceastei creşteri accelerate a personalului companiei, astfel că în anul 2013 vor fi disponibile peste 1.500 de noi locuri de muncă, ajungând la un total de aproximativ 6.500 de angajaţi", a declarat pentru ZF Transilvania Ionel Fierbinţeanu, managing director Autoliv România.

 

Producătorul suedez, prezent pe piaţa locală încă din anul 1997, are puncte de lucru în Braşov, Lugoj, Timişoara şi Sfântu Gheorghe. Compania produce centuri de siguranţă, chingă pentru centuri de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag-uri, module de airbag, arcuri (componente ale centurilor), perne pentru airbag-uri sau volane.

 

Export de lux

 

Autoliv România produce în principal pentru pieţele externe, pentru clienţi ca BMW, Volkswagen, General Motors, Ford, Renault Group, PSA, Fiat sau Volvo. Suedezii şi-au dezvoltat capacitatea de producţie din România odată cu achiziţionarea în acest an, de la producătorul de pantaloni LRO controlat de omul de afaceri Keresztes Zoltán, a unui teren de 37.000 mp în Sfântu Gheorghe, care cuprinde şi o fabrică pe o suprafaţă de 12.000 mp. Valoarea investiţiei în noua fabrică de la Sfântu Gheorghe, unde Autoliv produce volane pentru Volkswagen şi BMW, se ridică la 15 mil. euro.

 

"În noua unitate de producţie de la Sfântu Gheorghe planificăm pentru anul 2013 vânzări zilnice de 6.500 de volane, pentru clienţi precum Volkswagen şi BMW", a spus Ionel Fierbinţeanu. Conform unor declaraţii anterioare ale companiei, Autoliv prevedea angajarea în Sfântu Gheorghe a peste 600 de oameni (muncitori cu experienţă în cusătorie, în industrie, specialişti în domeniul turnătoriei şi injectării, mecanici şi ingineri de proces, mentenanţă, calitate sau logistică).

 

"2012 va rămâne un an de referinţă în activitatea Autoliv România, realizându-se o serie de investiţii importante care vor marca dezvoltarea companiei în viitor. Astfel, în acest an am investit într-o nouă fabrică la Sfântu Gheorghe şi suntem pe cale să finalizăm o investiţie în extinderea capacităţilor de producţie ale fabricii de centuri de siguranţă din Braşov", a precizat Fierbinţeanu.

 

Afaceri un pic mai mici

 

Mai mult, şeful Autoliv România a mai spus că în acest an s-a investit şi în extinderea centrului de ingineri (testare) de la Braşov şi în modernizarea şi extinderea capacităţii de producţie a fabricii de airbaguri de la Lugoj.

 

În ceea ce priveşte valoarea afacerilor din acest an, compania spune că va încheia anul cu un business de 425 mil. euro. Compania a avut anul trecut un câştig net de circa 161 mil. lei (38 mil. euro), la o cifră de afaceri de peste 1,9 mld. lei (452 mil. euro), potrivit site-ului Ministerului de Finaţe.

 

Oficialii companiei au spus că în primele 9 luni ale acestui an, au remarcat o scădere medie de 4% a pieţei de Light Vehicle Production (LVP) în Europa, mai accentuată în Europa de Vest (-7%), în timp ce în Europa de Est a avut loc o uşoară creştere de 1%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

 

"La nivel global, piaţa LVP a înregistrat un avans semnificativ de 8%, datorat unor creşteri importante în Japonia de 35%, având în vedere raportarea la anii trecuţi marcaţi de o serie de calamităţi naturale care au afectat puternic ţara, în America plus 13%, China plus 8%, iar în restul Asiei piaţa a crescut cu 7%", a precizat Ionel Fierbin­ţeanu.

 

Grupul automotive suedez Autoliv a deschis prima fabrică din România, care produce centuri de siguranţă şi sisteme pentru airbaguri, în anul 1997 la Braşov, aceasta fiind urmată în anul 2007 de o nouă investiţie de 30 mil. euro în a doua unitate, în Lugoj.

 

Autoliv, unul dintre cei mai mari producători de airbaguri şi centuri de siguranţă la nivel global, a avut anul trecut vânzări totale de 8,23 mld. dolari, comparativ cu 7,2 mld. dolari în anul anterior, potrivit raportului financiar al companiei. Mai mult, profitul net al producătorului suedez de componente auto Autoliv a urcat cu 6% anul trecut, de la 595,5 mil. dolari în 2010 la 627 mil. dolari, susţinut de majorarea vânzărilor.

 

Autoliv estimează un avans mai lent al vânzărilor în acest an, comparativ cu 2011, în principal din cauza declinului producţiei de auto­vehicule pe piaţa europeană, cea mai importantă pentru companie. Producătorul de componente se aşteaptă la o creştere de 4% a vânzărilor consolidate, faţă de un avans de 15% anul trecut.

 

Grupul Autoliv are 48.000 de angajaţi în cele 80 de fabrici din 29 de ţări din lume, în care este prezent. Grupul suedez produce şi dezvoltă sisteme de siguranţă auto, pe care le vinde producătorilor de autovehicule din lume, Autoliv fiind listată la New York Stock Exchange (NYSE: ALV).