Mersul trenurilor s-a schimbat: 60 de trenuri în plus la mersul trenurilor la zi

Autor: Mirabela Tiron 10.12.2012



Mersul trenurilor pentru anul viitor, orarul CFR Călători pentru mersul trenurilor la zi valabil până la data de 14 decembrie 2013, a fost lansat, printre noutăţi numărându-se 60 de trenuri în plus.

"Oferta de transport feroviar de pasageri a fost adaptată la cerinţele pieţei de călători atât prin optimizarea orariilor şi a capacităţii de transport cât şi prin asigurarea condiţiilor minime pe categorii de trenuri, utilizându-se eficient resursele disponibile", potrivit oficialilor CFR Călători.

Mersul trenurilor 2013 prevede că zilnic se vor afla în circulaţie 1378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decât în planul de mers 2011-2012.

În traficul intern s-a implementat mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare au permis acest lucru şi unde traficul de călători este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord- Roşiori, Roşiori - Craiova, Constanţa - Mangalia, Bucureşti Nord - Ploieşti, Ploieşti Sud - Urziceni, Buzău - Mărăşeşti, Iaşi - Ungheni Prut.

"Pentru asigurarea mobilităţii şi pentru desfăşurarea unui transport de pasageri competitiv, este necesară realizarea unei reţele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport. În acest sens, o soluţie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadenţat, care să asigure legături frecvente între marile oraşe ale ţării şi capitalele de judeţ".

În traficul internaţional s-au introdus două noi trenuri cu destinaţia Budapesta, de la Bucureşti Nord şi de la Sighetu Marmaţiei.

Prin încheierea unui contract de colaborare între operatorul naţional feroviar de pasageri din România - CFR Călători şi MAV Trakcio - operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria, traficului feroviar cu Ungaria va fi fluidizat prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale, utilizând o singură locomotivă între Bucureşti şi Budapesta.

"Menţionăm faptul că în anul 2013 vor continua, pe de o parte lucrările de reabilitare a liniei pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers ce va avea efect direct în diminuarea semnificativă a capacităţii de circulaţie (până la 50% pe zonele cu lucrări) şi, pe de altă parte se vor deschide noi şantiere de lucru pentru reabilitarea podurilor dunărene pe tronsonul Feteşti-Saligni şi a tronsoanelor de cale ferată: Curtici - Simeria, Simeria - Coşlariu şi Coşlariu - Sighişoara".

Potrivit CFR, relizarea acestor lucrări va conduce la modificarea semnificativă a orariilor şi rutelor trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor de parcurs şi a limitării rutelor de circulaţie.