Producătorul german de antene de comunicaţii Kathrein are 1.000 de angajaţi la Timişoara

Autor: Adrian Seceleanu 11.12.2012

Unitatea de producţie de la Timişoara a producătorului german de echipamente de comunicaţii Kathrein a ajuns la 1.000 de angajaţi, cu 10% mai mulţi decât anul precedent, pe fondul unei cereri mai mari de antene - livrate atât pentru clienţi din România, cât şi de pe alte pieţe, precum America de Sud, a declarat pentru ZF Ovidiu Stănescu, director tehnic al Romkatel - compania care vinde produsele Kathrein pe piaţa locală.

„Avem 1.000 de oameni care lucrează activ în producţie, în creştere cu 10% faţă de anul precedent“, a spus Stănescu.

Grupul german Kathrein este prezent în România prin două companii: Romkatel - care comercializează echipamente şi serviciile asociate - şi Kathrein România, care produce echipamente la Timişoara. Anul trecut Romkatel a avut afaceri de 10,4 mil. euro şi un număr mediu de 54 de angajaţi, în timp ce Kathrein România a avut afaceri de 68,2 mil. euro şi un număr mediu de 860 de oameni.

Creşterea numărului de salariaţi vine pe fondul cererii mai mari, a spus Stănescu. „Creşterea vine datorită cererilor din piaţă, dar nu numai datorită cererilor din România. Firma din Timişoara nu produce doar pentru România. Antenele de la Timişoara merg în depozitul central din Germania, iar de acolo pot ajunge oriunde, în America de Sud sau Europa, sau oriunde altundeva din lume. În momentul de faţă producem foarte mult aceste antene pentru piaţa din America. Timişoara este una dintre cele mai importante unităţi de producţie din grupul Kathrein. Avem la Timişoara o suprafaţă de peste 20.000 m2 construiţi, cu depozite, cu hale de producţie.“

Romkatel va înregistra în acest an o cifră de afaceri în creştere uşoară sau egală cu cea de anul trecut, a spus Stănescu. „Businessul din acest an va fi la un nivel comparabil cu cel de anul trecut, uşor în creştere.“

Pe piaţa din România, pe segmentul comunicaţiilor mobile, unii operatori au comandat imediat după finalizarea licita­ţiei pentru licenţele 4G antene compatibile cu această tehnologie, a precizat Costel Iordache, directorul comercial al Romkatel. „Pe comunicaţii mobile după finalizarea licitaţiei de LTE (4G) au existat clar comenzi dedicate tehnologiei sau îmbinării tehnologiilor existente, iar comenzile vor continua, este clar. Este vorba de antene care să conţină şi noile benzi de frecvenţă dedicate LTE, care să meargă până la 2600 MHz. Unii dintre operatori se pregătesc deja pentru ce va veni din 2014 sau 2015, pentru «dividendul digital». De asemenea, continuăm să fim furnizori de cabluri şi de accesorii pentru majoritatea operatorilor“, a spus Iordache.

Statul român a vândut în această toamnă licenţe de comunicaţii mobile valabile până în anul 2029, pentru o sumă totală de 682,2 mil. euro. Operatorii care au participat la licitaţie şi care vor achita această sumă până la jumătatea anului

viitor sunt Orange, Vodafone, Cosmote, RCS&RDS şi 2K Telecom.

Romkatel, companie care a fost implicată în proiectul de construire a infrastructurii necesare televiziunii digitale din Bulgaria, „este gata“ să participe la acest proces şi în România, a spus Ovidiu Stănescu. „Am tras anumite concluzii, am câştigat o anumită experienţă şi putem să o folosim în România“, a spus el.

Calendarul trecerii României la televiziunea digitală - care ar trebui să aibă loc până la finele anului 2015 - va fi stabilit cel mai probabil de viitorul Guvern.