MedLife se apropie de 60 mil. euro şi vrea o creştere de „două cifre“ a afacerilor în 2013

Autor: Ioana David 12.12.2012

Operatorul de servicii medicale private MedLife, controlat de familia Marcu, şi-a bugetat anul viitor o marjă EBITDA (profit operaţional) de 15%, în timp ce la nivelul cifrei de afaceri mizează pe un avans de "două cifre" (peste 10%).

 

 

În 2012 compania se apropie de afaceri de 60 mil. euro, cu 20% mai mult faţă de rezultatele anului 2011.

 

 

Reprezentanţii companiei spun că anul care se încheie a fost dificil pentru piaţa serviciilor medicale private, industria crescând cu numai câteva procente.

 

 

"Este probabil pentru prima dată în ultimii ani când criza financiară şi-a pus amprenta şi asupra sectorului medical privat. Puterea de cumpărare a românilor a scăzut, boom-ul investiţiilor de anii trecuţi în unităţi noi sau retehnologizare s-a temperat, iar piaţa în sine a stagnat sau a crescut cel mult cu 2-3%. (...) Au existat premise să ajungem la 60 milioane euro sau chiar să depăşim această cifră, dar fondurile încasate de la CAS au fost sub cele estimate", a declarat Mihai Marcu, preşedintele consiliului de administraţie al MedLife.

 

 

Marcu spune că anul viitor piaţa va păstra caracteristicile din 2012, iar compania pe care o conduce va derula două proiecte de investiţii: un spital de urgenţă (vizavi de spitalul Floreasca) şi un laborator de benetică moleculară.

 

 

"Creşterea numărului de salariaţi va fi de aproximativ 150 de pesoane deoarece proiectul Spitalului de Urgenţă nu se va finaliza cu siguranţă până la finele anului viitor", a mai spus Marcu, care nu specifică însă valoarea investiţiilor în următorul an. În cadrul MedLife lucrează 2.469 de persoane (date aferente lunii octombrie), comparativ cu 2.370 la începutul anului.

 

 

El nu a precizat care este marja EBITDA pe care compania o aşteaptă în acest an, spunând că datele vor fi disponibile anul viitor.

 

 

 

Creştere pe corporate

 

 

Reprezentanţii companiei spun că majorarea afacerilor din acest an este datorată în principal faptului că au mizat pe creşterea cotei de piaţă pe segmentul corporate şi că, deşi piaţa pe această categorie s-a contractat cu 8-10%, MedLife a câştigat un plus de 40% în ultimii trei ani.

 

 

Segmentul corporate nu a fost singurul care a avut de suferit anul acesta, piaţa de retail (plătitori cash) a stagnat şi ea în 2012, potrivit MedLife.

 

 

"Comparativ cu 2011, când laboratoarele reprezentau cel mai dinamic segment pe zona de retail, anul acesta laboratoarele au înregistrat creşteri ceva mai modeste pe fondul scăderii numărului de analize procesate per pacient", a afirmat Marcu.

 

 

MedLife a înregistrat anul acesta un număr de 5.000 de pacienţi pe zi în zona de ambulatoriu (tratamente), cu 1.000 mai mult faţă de anul precedent, iar în zona de spital 1.500 de pacienţi pe zi, potrivit informaţiilor oferite de companie. Marcu spune că încasările din retail nu au fost direct proporţionale cu numărul în creştere al pacienţilor din cauza scăderii veniturilor clienţilor şi a puterii de cumpărare.