Crăciunul tabletelor: vânzările ar putea depăşi 50.000 de unităţi în decembrie

Autor: Adrian Seceleanu 17.12.2012

Vânzările de tablete PC din această lună ar putea înregi­stra un nivel record de 50.000 de unităţi, depăşind astfel numărul de tablete vândute în întreg anul 2011 în România şi intrând pentru prima oară în competiţie cu laptopurile din punctul de vedere al volumului de livrări, potrivit estimărilor făcute pentru ZF de retaileri, producători şi operatori de telecom. Per total vânzările de tablete din acest an sunt estimate la 150.000-160.000 de unităţi.

„Luna aceasta estimăm că vânzările Altex vor atinge un volum de 20.000 de unităţi de tablete vândute. Piaţa de tablete pentru luna decembrie va depăşi estimatul de 45.000 de tablete, ajungând chiar la 60.000 de unităţi, incluzând aici şi operatorii GSM, cu vânzări în creştere în decembrie. Este pentru prima dată când piaţa de tablete o egalează pe cea de laptopuri“, a declarat Dan Ostahie, pre­şe­din­tele Altex, cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice şi produse IT de pe piaţa locală.

„În perioada ianuarie - noiembrie 2012 piaţa a crescut valoric de 2,5 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar din punct de vedere cantitativ de 4 ori. Tabletele entry (brandurile locale All­view, Serioux, Eboda etc.) au câştigat mult în vânzări. Estimez că tendinţa se va păstra şi în decembrie, ceea ce înseamnă că şi pentru tot anul avem aceste cifre. În decembrie se vor vinde 40.000-50.000 de tablete. Din vânzările din decembrie aproximativ 55% estimez că sunt brandurile locale, deci tablete din gama entry“, a spus Iulian Stanciu, director general al eMag, cel mai mare retailer online IT&C de pe piaţa locală.

Şi operatorii de telefonie mobilă, care vând tabletele la preţuri mai mici împreună cu abonamente de date, spun că vânzările au accelerat în decembrie. „Estimăm că în luna decembrie vânzările de tablete vor fi de 4 ori mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului precedent. Încă de la lansare, tabletele iPad, disponibile în exclusivitate la Orange împreună cu serviciile de internet mobil, au înregistrat vânzări foarte bune şi continuă să fie solicitate datorită ofertelor dedicate şi posibilităţii de plată în rate fără avans. Şi tabletele Samsung se vând foarte bine, majoritatea fiind cumpărate de clienţii Orange împreună cu abonamentele de internet mobil cu trafic inclus“, a declarat Cristina Pateşan, product division manager al Orange România, liderul pieţei locale de telecom.

„Vânzările de tablete au înregistrat o creştere rapidă odată cu lansarea unor noi instrumente de plată, cum ar fi cardul bancar şi plata în rate, direct pe factura Vodafone. În luna noiembrie, vânzările de tablete au crescut de peste 10 ori faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Cel mai bine vândut produs din portofoliul nostru este, în momentul de faţă, noua tabletă Vodafone Smart Tab 2 de 7“, disponibilă la un preţ de pornire de 0 euro, alături de abonamentul Internet Nelimitat Profesional (19 euro/ lună), încheiat pe doi ani“, a spus Bogdan Lerescu, director terminale în cadrul Vodafone România.

„Vânzările de tablete au înregistrat creştere în acest an faţă de anul trecut. Decembrie păstrează, de asemenea, aceeaşi tendinţă; ne aşteptăm la o creştere semnificativă, de aproximativ 40%, comparativ cu  2011.  Majoritatea vânzărilor de tablete vin împreună cu abonament şi sunt înregistrate preponderent pe tablete de 7 sau 8 inchi, acestea fiind mai accesibile ca preţ“, a declarat Alexandru Munteanu, sales operations senior manager al Cosmote România.

Vânzările au explodat pur şi simplu în decembrie, au precizat pentru ZF reprezentanţii Allview, E-Boda şi Evolio, trei dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de tablete, care au în ofertă şi cele mai ieftine produse. „Am terminat toată marfa mai repede decât ne aşteptam. Toată piaţa este într-o criză de stocuri. Avem încă tablete la retaileri, dar estimarea lor este că vor vinde toate produsele şi că ar avea nevoie de stocuri suplimentare, dar vom avea tablete noi doar în ianuarie. Vom închide anul cu vânzări de 20.000-22.000 de unităţi“, a spus Alexandru Drăgoiu, director general şi fondator al Rosal Import-Export, companie care vinde tablete şi alte produse electronice sub brandul E-Boda.

„Nu mai avem stocuri, mai avem un import care ajunge în ţară în câteva zile, dar ne aşteptăm să fie epuizat rapid“, spune şi Liviu Nistoran, director general şi proprietar al Televoice, companie care oferă diferite produse electronice sub brandul Evolio.

„Problema vine de la producătorii de ecrane pentru tablete, care nu fac faţă comenzilor. Aveam comenzi foarte mari, dar nu au fost onorate, şi am fost nevoiţi să amânăm unele lansări. Am putea vinde în jur de 8.000 de unităţi în decembrie“, a spus Nistoran.

„Vânzările sunt peste aşteptări, dar avem stocuri pentru că ne-am programat foarte bine aprocizionarea. Planul pentru noiembrie şi decembrie l-am făcut din august“, a declarat Alin Niscov, director de vânzări al companiei braşovene Visual Fan, care comercializează produse sub brandul Allview. „Vom închide anul cu 42.000 - poate 44.000 - 45.000 de tablete vândute, în funcţie de câteva contracte aflate în negociere. Tableta este cu siguranţă produsul anului. E greu să te lupţi cu laptopurile, dar tabletele sunt produsul cu vizibilitatea cea mai mare, cu expunerea cea mai mare în media. Dacă întrebi 10 oameni care e primul gadget care le vine în minte, 6-7 dintre ei vor spune că e o tabletă“, a spus Niscov.

„Este o creştere spectaculoasă care reflectă o schimbare a obiceiurilor de utilizare a tehnologiei dar şi un indicator al faptului că tabletele sunt printre cele mai dezirabile cadouri. În luna octombrie, tabletele erau la jumătatea vânzărilor de laptopuri. În ultima săptămână din decembrie, când cererea este maximă, estimăm că vom vinde în jur de 1.000 de tablete pe zi“, a spus şi Ovidiu Ababei, Directorul diviziei de IT din cadrul Altex.

În luna decembrie a acestui an se vor vinde mai multe tablete decât în tot anul trecut