Suedezii de la Autoliv încheie anul cu investiţii de peste 33 mil. euro

Autor: Laurentiu Cotu 18.12.2012

ProducÃtorul de sisteme de siguranţă auto Autoliv România, care face parte din grupul suedez Autoliv, cu vânzări globale de circa 8,2 mld. dolari şi aproape 48.000 de angajaţi, a derulat în acest an investiţii în valoare de peste 33 mil. euro, în principal în extinderea capacităţilor de producţie.

Astfel, suedezii au investit de la începutul acestui an 15 mil. euro în noua fabrică de volane Autoliv din Sfântu Gheorghe, peste 12 mil. euro în extinderea capacităţilor de producţie ale fabricii de centuri de siguranţă de la Braşov, 1,2 mil. euro în extinderea centrului de ingineri (testare) de la Braşov şi alte 5 milioane de euro în modernizarea şi extinderea capacităţii de producţie în fabrica de airbaguri de la Lugoj.

 

„În acest an s-au făcut o serie de investiţii importante, care vor marca indiscutabil dezvoltarea companiei în vi­itor. Sunt semnale clare ale trendului pozitiv al companiei“, a declarat Ionel Fierbinţeanu, managing director Autoliv România, com­panie care a aniversat în acest an 15 ani de activitate pe piaţa locală.

 

Producătorul suedez, prezent pe piaţa locală încă din anul 1997, are puncte de lucru în Braşov, Lugoj, Timişoara şi Sfântu Gheorghe. Compania pro­duce centuri de siguranţă, chin­gă pentru centuri de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag-uri, module de airbag, arcuri (componente ale centurilor), perne pentru airbag-uri sau volane.

 

Autoliv România produce în principal pentru pieţele externe, pentru clienţi ca BMW, Volkswagen, General Motors, Ford, Renault Group, PSA, Fiat sau Volvo. Suedezii şi-au dezvoltat capacitatea de producţie din România odată cu achiziţionarea în acest an, de la producătorul de pantaloni LRO controlat de omul de afaceri Keresztes Zoltán, a unui teren de 37.000 mp în Sfântu Gheorghe, care cuprinde şi o fabrică pe o suprafaţă de 12.000 mp. Valoarea investiţiei în noua fabrică de la Sfântu Gheorghe, unde Autoliv produce volane pentru Volkswagen şi BMW, se ridică la 15 mil. euro.

 

Autoliv şi-a planificat pentru anul viitor vânzări zilnice de 6.500 de volane, pentru Volkswagen şi BMW. Conform unor declaraţii anterioare ale companiei, Autoliv prevedea şi angajarea în Sfântu Gheorghe a peste 600 de oameni (muncitori cu experienţă în cusătorie, în industrie, specialişti în domeniul turnătoriei şi injectării, mecanici şi ingineri de proces, mentenanţă, calitate sau logistică).

 

Mai mult, personalul companiei Autoliv România ar putea ajunge până la finalul anului 2013 la un total de aproximativ 6.500 de angajaţi, în condiţiile în care în acest an au fost recrutaţi peste 1.300 de oameni, iar pentru anul viitor sunt prevăzute încă 1.500 de noi locuri de muncă.

În ceea ce priveşte volumul afacerilor din acest an, compania spune că va încheia 2012 cu o cifră de afaceri de 425 mil. euro. Autoliv a avut anul trecut un câştig net de circa 161 mil. lei (38 mil. euro), la o cifră de afaceri de peste 1,9 mld. lei (452 mil. euro), potrivit site-ului Ministerului de Finanţe. Astfel, afacerile suedezilor în România au crescut în 2011 cu 18% faţă de anul anterior, în timp ce profitul s-a majorat cu 9%.

 

Oficialii companiei au mai spus că în primele nouă luni ale acestui an au remarcat o scădere medie de 4% a pieţei de Light Vehicle Production (LVP) în Europa, mai accentuată în Europa de Vest (-7%), în timp ce în Europa de Est a avut loc o uşoară creştere de 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

 

Grupul automotive suedez Autoliv a deschis prima fabrică din România, care produce centuri de siguranţă şi sisteme pentru airbaguri, în anul 1997 la Braşov, aceasta fiind urmată în anul 2007 de o nouă investiţie de 30 mil. euro în a doua unitate, în Lugoj.

 

Autoliv, unul dintre cei mai mari producători de airbaguri şi centuri de siguranţă la nivel global, a avut anul trecut vânzări totale de 8,23 mld. dolari, comparativ cu 7,2 mld. dolari în anul anterior, potrivit raportului financiar al companiei. Mai mult, profitul net al producătorului suedez de componente auto Autoliv a urcat cu 6% anul trecut, de la 595,5 mil. dolari în 2010 la 627 mil. dolari, susţinut de majorarea vânzărilor.

 

Autoliv estimează un avans mai lent al vânzărilor în acest an, comparativ cu 2011, în principal din cauza declinului producţiei de autovehicule pe piaţa europea­nă, cea mai importantă pentru companie. Producătorul de com­ponente se aşteaptă la o creştere de 4% a vânzărilor consolidate faţă de un avans de 15% anul trecut.

Grupul Autoliv are 48.000 de angajaţi în cele 80 de fabrici din 29 de ţări din lume în care este prezent şi este listat la New York Stock Exchange.