Peugeot Citroen închide filiala din România; importul şi distribuţia Citroen trec la Trust Motors

Autor: Ioan Dornescu 18.12.2012

Citroen este prezentă în România din 2007, prin intermediul unei filiale proprii deţinute în Bucureşti.

"Marca a vândut peste 28.000 de vehicule în cei zece ani de prezenţă pe piaţa auto românească. Citroen dispune de o retea formată din 18 puncte de vânzare care i-au permis să atingă în 2011 o cotă de piaţă de 2%, dar şi dintr-un număr de 22 de reparatori agreaţi. Acest transfer de activitate corespunde voinţei grupului de a crea sinergii prin regruparea funcţiilor de suport ale filialelor sale şi ale unor importatori Peugeot şi Citroen în Europa", se arată într-un comunicat al constructorului auto.

Trust Motors va prelua efectivele şi reţeaua filialei Citroen în România şi va începe operaţiunile la 1 februarie 2013.

"Grupul nostru se va sprijini de acum înainte pe partenerul său istoric în România, şi anume grupul Trust Motors, în vederea distribuirii şi comercializării mărcii Citroen. Trust Motors este un importator de succes al mărcii Peugeot încă din 1991. Trebuie spus că cele două mărci vor rămâne total independente pe piaţă iar noi le vom oferi în continuare clienţilor Citroen toate modelele şi serviciile mărcii", a declarat în comunicat Bruno Bolquel, director al zonei Europa Centrală şi de Est pentru PSA Peugeot Citroen.

Fostul premier liberal Călin Popescu Tăriceanu a renunţat complet la vânzările mărcii Citroen în 2011, la aproape 20 de ani de când a adus în România brandul francez.

Anul trecut, grupul a vândut 3,5 milioane de maşini, din care peste 40% în afara Europei, şi a înregistrat o cifră de afaceri de 59,9 miliarde de euro.

În primul semestru din acest an, Peugeot-Citroen a înregistrat un declin de 13% al vânzărilor, raportat la perioada similară a anului anterior, la 1,62 milioane de unităţi, ca urmare a impactului recesiunii pe cele mai importante pieţe ale grupului.