Kaufland a investit 100 mil. euro în zece hipermarketuri

Autor: Cristina Roşca 19.12.2012

Retailerul german Kaufland, liderul comerţului local, a deschis în acest an zece hipermarketuri, în care a investit 100 de milioane de euro, fiind astfel cel mai mare investitor din comerţul autohton, potrivit estimărilor ZF.

Grupul a ajuns astfel la o reţea de 81 de magazine, consolidându-şi prima poziţie în topul celor mai extinse reţele de hipermarketuri din România. Cei patru concurenţi ai săi au împreună 69 de hipermarketuri.

Magazinele Kauf­land sunt însă mai mici decât ale celorlalţi jucă­tori şi au şi politică de discount (preţuri mici). Lanţul german de hipermarketuri cu politică de discount a continuat să pompeze bani în economia locală în fiecare din ultimii ani în pofida unei evoluţii dezamăgitoare a consumului şi a unei economii care nu reuşeşte să iasă din zodia creşterilor de 1%. Noile deschideri din acest an ar putea ajuta reţeaua germană să îşi majoreze afacerile până la circa 1,5 miliarde de euro, cifră care i-ar asigura pentru încă un an poziţia de lider în comerţul autohton, potrivit estimărilor ZF. Anul trecut germanii au avut afaceri de 1,31 mld. euro.

Kaufland a reuşit în ultimii doi ani să răstoarne topul celor mai mari retaileri locali şi să urce pe prima poziţie în acest top după ce în 2010 a devansat Carrefour şi în acest an a detronat Metro Cash&Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, anul lansării comerţului modern în România.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro