Ce campanii şi proiecte speciale au pregătit agenţiile de sărbători?

Autor: Andreea Mindrila 21.12.2012

Sărbătorile de iarnă sunt un prilej de bucurie şi la tot pasul - fie că mergem la cumpărături, aşteptăm autobuzul, ne uităm la TV sau navigăm pe Internet, suntem înconjuraţi de spiritul Crăciunului.

Agenţiile din industria de comunicare au realizat campanii sau proiecte speciale cu tematică specifică sezonului, companiile sperând ca prin această strategie de marketing să-şi majoreze vânzările şi să crească vizibilitatea brandului.

În această perioadă, strategia folosită cel mai frecvent de către firmele care activează în domeniul food & beverages (mâncare şi băuturi) este adaptarea ambalajelor produselor la specificul acestui sezon şi la atmosfera sărbătorilor.

Astfel, compania de brand şi packaging design (design de ambalaje) Ampro Design a creat în acest an două tipuri de ambalaje noi pentru Joe – Joe măr şi scorţişoară şi Joe marţipan, atmosfera de iarnă fiind transpusă pe ambalaje prin steluţe şi fulgi de nea. Ampro a realizat ambalaje de sezon şi pentru alţi clienţi din portofoliu.

Lowe&Partners şi HyperActive, agenţii membre ale grupului de comunicare Lowe, au realizat de asemenea pentru clienţii din portofoliu campanii dedicate sărbătorilor de iarnă. Un exemplu este proiectul realizat pentru Stella Artois, punctul de atracţie al companiei fiind paharul întors Stella, care aminteşte de globul de sticlă al copilăriei. Prin campania desfăşurată în 25 de locaţii din reţelele Carrefour, Cora şi Real, de la Constanţa până la Bucureşti şi din Galaţi până în Ploieşti, Lowe&Partners a pus în scenă o poveste de iarnă, iar în paralel cu activarea in-store (în magazin), campania se desfăşoară şi în mediul online.

În contextul în care mediul online este tot mai mult prezent în viaţa oamenilor, foarte multe brand-uri îşi orientează proiectele de comunicare către acest canal. Agenţia de digital marketing GreenPixel a realizat campania digitală pentru Timişoreana, tradiţiile româneşti de sărbători fiind reinterpretate într-o formă modernă şi amuzantă. Astfel, sub sloganul “La tradiţii vechi, colindători noi”, comedianţii de stand-up Dan Badea, Sorin Pârcălab, Cosmin Nedelcu şi Cătălin Bordea interpretează câte un personaj reprezentativ pentru o zonă a României, făcând urări de sărbători “mai altfel”. Campania este construită ca o experienţă în trei episoade, integrate într-o aplicaţie Facebook prin care utilizatorii pot personaliza (prin augmented video) urările făcute de cei patru artişti, înainte de a le trimite prietenilor.

Proiecte în spiritul Crăciunului au fost realizate şi în mediul outdoor. Euromedia, membră a Epamedia, cel mai mare jucător de pe piaţa de publicitate outdoor, a semnat pentru Magic FM proiectul special de outdoor Staţia muzicală interactivă. Câteva staţii de autobuz din Bucureşti, situate în zone cu trafic intens – Piaţa Unirii, Universitate şi Piaţa Română, sunt dotate cu un sistem de sonorizare, iar călătorii au ocazia să asculte Magic FM – Radioul lui Moş Crăciun prin apăsarea unui buton amplasat în city light (panouri outdoor luminate intern).