Dan Vîrtopeanu, Breeze Mobile: Anul viitor mai mulţi români ar putea intra pe net de pe mobil decât de pe PC

Autor: Adrian Seceleanu 21.12.2012

Anul viitor mai mulţi români ar putea accesa informaţii cu ajutorul browserelor de pe telefoanele mobile decât cei care vor căuta date de pe un program instalat pe un computer “clasic”, în condiţiile în care vânzările de smartphone-uri sunt în creştere, la fel ca şi numărul de utilizatori care îşi activează şi servicii de date pe terminale, spune Dan Vîrtopeanu, managing partner al companiei de marketing pe mobil Breeze Mobile, companie din cadrul grupului Leo Burnett.

“Devine tot mai probabil că în 2013 vom ajunge la o penetrare a internetului mobil de peste 50%, numărul românilor care vor accesa informaţia din browserul telefonului depăşind numărul celor care folosesc browserul PC. Şi la penetrarea smartphone ar trebui să facem progrese semnificative în 2013, depăşind 20% - în piaţă există prognoze şi mai optimiste, de 25%. Dacă ne raportăm la ţările dezvoltate din UE, unde Suedia deja ajunsese la 80% penetrare smartphone (probabil ţara cu cea mai mare penetrare de pe glob), iar media se apropia de 50%, mai avem suficient loc de creştere în anii următori”, a spus Dan Vîrtopeanu.

Această tendinţă este reliefată şi de cele mai recente date statistice comunicate de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), spune şeful Breeze Mobile.

“Conform ultimelor cifre ANCOM, la 30 iunie 2012 în România erau peste 8 milioane de utilizatori ai internetului de pe telefonul mobil, în creştere cu aproape 2 milioane faţă de sfârşitul anului 2011. Din cei 8,13 milioane de utilizatori, 5,02 milioane sunt cei care folosesc cartele preplătite restul de 3,11 milioane fiind abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. La totalul conexiunilor active la internet mobil se adaugă 1,41 milioane de conexiuni prin intermediul modemurilor / cardurilor.

Marea majoritate a celor care accesează internetul de pe mobil folosesc conexiuni de bandă largă, numărul utilizatorilor ajungând la 5,64 milioane. Aici trebuie să luăm în calcul faptul că în aceste conexiuni intră inclusiv conexiunile de date din generaţia a doua (2G) EDGE, pentru că dacă ne uităm la piaţa de telefoane mobile din România conform ultimelor estimări ne apropiem de pragul de 3 milioane smartphone active (un million vândute chiar în acest an). Restul conexiunilor sunt accesate cu feature phones, telefoane care au un browser mobil de bază, dar care permit vizualizarea informaţiilor printr-o conexiune de date activă.

O veste bună este şi creşterea consumului de trafic de date mobile de pe telefonul mobil, cu peste 50% faţă de semestrul anterior. Acesta a ajuns la 18.400 terabytes de la 11.200 terabytes, creştere susţinută nu doar de activarea noilor utilizatori, ci şi de mărirea consumului mediu lunar de la 30 MB la 40 MB. Iar acesta este doar traficul măsurat prin reţelele de telefonie mobile, care nu include majoritatea traficului, care se derulează prin WiFi.

Principalii beneficiari ai adopţiei accelerate a internetului mobil de către români sunt evident operatorii de telefonie mobilă şi producătorii de smartphone. Deschiderea românilor pentru accesarea internetului mobil de pe telefon va influenţa direct  piaţa de marketing mobil,  companiile care activează în domeniu şi brandurile care derulează astfel de campanii adresându-se unei audienţe comparabile cu universul utilizatorilor români de internet.”

Grupul de comunicare Leo Burnett a lansat în octombrie compania Breeze Mobile, care oferă servicii de comunicare pe medii şi instrumente mobile, iar printre produsele şi serviciile din portofoliul agenţiei se numără site-urile mobile, aplicaţii şi activări punctuale, dar şi metode de vânzare sau loializare prin mobil.