Valoarea fuziunilor şi achiziţiilor din sectorul de media şi marketing a crescut în 2012 la nivel global până la 75 miliarde dolari

Ziarul Financiar 01.01.2013

În 2012, la nivel mondial, au avut loc în sectorul media şi marketing mai multe fuziuni şi achiziţii decât în anul anterior, a căror valoare totală a fost mai mare comparativ cu cea din 2011, marcând astfel al treilea an consecutiv de creştere pe această zonă în industria de media şi advertising, potrivit unui raport realizat de banca de investiţii Jordan Edmiston Group, scrie adage.com.

Numărul total al tranzacţiilor a fost de 1.351, comparativ cu 903 în 2011, în timp ce valoarea cumulată s-a majorat până la 74,7 miliarde de dolari, faţă de 52,2 miliarde de dolari în urmă cu un an. Totuşi, valoarea medie per tranzacţie a scăzut la 55,2 milioane dolari, de la 57,8 milioane dolari în 2011.

Printre cele mai importante tranzacţii din 2012 se numără achiziţia Aegis Group de către gigantul japonez de advertising Dentsu pentru suma de 4,9 miliarde dolari, acordul reţelei de socializare Facebook de a cumpăra Instagram pentru un miliard de dolari, achiziţia Buddy Media de către Salesforces.com pentru 745 milioane de dolari şi achiziţia AKQA de către WPP, cel mai mare grup de comunicare din lume, contra sumei de 540 mil. dolari.

"Inovaţia, în special în media marketing şi serviicii de media, continuă într-un ritm surprinzător (...). Pe partea cererii, investitorii din zona de corporate şi din sectorul financiar au sume record de cash la dispoziţie", spune Tolman Geffs, vicepreşedinte al Jordan Edmiston.

"Ameninţarea" unor taxe mai mari în 2013 a fost un alt factor care a determinat companiile să încheie astfel de tranzacţii în acest an, potrivit lui Geffs, care spune că firma pe care o conduce a încheiat cinci tranzacţii în săptămâna de dinaintea Crăciunului.

El este de părere că activitatea în industria de fuziuni şi achiziţii se va intensifica în 2013, însă primele luni ale anului vor fi mai liniştite.