De ce ocolesc retailerii fashion spaţiile stradale, mizând pe malluri

Autor: Cristina Roşca 12.01.2013

Marii retaileri fashion precum Inditex, H&M, New Yorker sau C&A, ocolesc spaţiile stradale şi deschid magazine în malluri pentru că românii preferă acest tip de comerţ în detrimentul celui stradal, o situaţie diferită faţă de alte pieţe, în special cele occidentale, afirmă jucători din piaţă pentru ZF.

Compania Inditex, sub care operează brandurile Zara, Bersh­ka, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho şi Zara Home, a sistat în aceste condiţii discuţiile pentru închirierea unor spaţii stradale, potrivit surselor din piaţă.

În pofida unui profil diferit al consumatorului local prin comparaţie cu cel european, retailerii de modă s-au înghesuit în ultimii ani pe piaţa locală. Inditex este printre primii care au testat apele. Iniţial, în 2004, spaniolii au intrat cu brandurile Zara şi Pull & Bear în franciză, pentru ca să intre direct trei ani mai târziu.

România a suscitat interesul marilor retaileri de modă deşi piaţa locală este printre cele mai sărace de la nivelul Uniunii Europene. Mai mult, în pofida scăderii consumului şi a crizei financiare care a măcinat economia în ultimii patru ani, cifrele de afaceri ale Inditex, H&M, Takko sau New Yorker în România au crescut an de an.