Care sunt pieţele pe care Dacia a crescut cel mai mult

Ziarul Financiar 19.01.2013

Algeria este singura piaţă din top zece cele mai mari ale Dacia unde marca autohtonă a înregistrat o creştere de trei cifre. Pe piaţa algeriană vânzările mărcii Dacia au crescut cu aproape 120% faţă de anul anterior la 41.700 de autovehicule potrivit statisticilor Automobile Dacia, Algeria fiind acum cea de-a treia piaţă pentru Dacia, fiind depăşită doar de Franţa şi Germania. Mai mult, maşinile Dacia vândute în Algeria sunt produse la Mioveni, nu în Maroc, creşterea pe piaţa nord-africană având o influenţă directă asupra cifrei de afaceri a Automobile Dacia.

În Europa cea mai mare creştere a fost înregistrată de Dacia în Polonia, unde anul trecut vânzările s-au apreciat cu 40% faţă de 2011 la aproape 10.300 de autovehicule, în timp ce a doua cea mai mare creştere europeană a fost înregistrată în Turcia, de 36% la aproape 29.000 de autovehicule.

Pe locul şapte în topul creşterilor este Germania, a doua piaţă pentru Dacia, cu şapte procente, la 46.600 de autovehicule, în timp ce Franşa, a rămas pe locul întâi în topul vânzărilor, dar vânzările au pierdut zece procente până la 84.500 de unităţi.

România a înregistrat anul trecut cea mai mare scădere în ceea ce priveşte vânzările dintre cele mai mari pieţe ale Dacia, de peste 28% la 22.200 de autovehicule, valoare care clasează piaţa locală pe locul şapte în topul vânzărilor la nivel mondial, după Franţa, Germania, Algeria, Turcia, Maroc şi Italia.