IKEA are un plan masiv de extindere de 15 miliarde de euro dar se loveşte de o piedică majoră

Autor: Radu Racu 26.01.2013
Retailerul suedez de mobilă IKEA pregăteşte unuldintre cele mai puternice programe de dezvoltare din istoria companiei dar se confruntă cu o piedică majoră din partea administraţiilor de stat atât din Uniunea Europeană cât şi de pe principalele pieţe mondiale, afirmă pentru cotidianul Wall Street Journal directorul executiv al companiei, aflat la final de mandat.
Mikael Ohlsson, CEO-ul IKEA, care se va retrage în luna septembrie pentru a-i face loc lui Peter Agnefjall, spune în interviul publicat săptămâna aceasta de ziarul american că timpul necesar deschiderii unui magazin s-a dublat în ultimii ani, din cauza birocraţiei.
"Ceea ce acum câţiva ani dura 2-3 ani, se face acum în 4 până la 6 ani. Ne confruntăm adesea cu obstacole ascunse pe mai multe pieţe majore, inclusiv Uniunea Europeană, care ne trag înapoi", a spus şeful IKEA.
Cunoscută pentru designul inovator şi capacităţile ridicate de customizare a modelelor de mobilă, compania IKEA plănuieşte să se extindă masiv până în anul 2020, cu fonduri de dezvoltare de 15 miliarde de euro care vor fi cheltuite începând din 2020. Planul prevede dublarea numărului de magazine până la finalul decadei la 500 de unităţi. Grupul suedez este prezent în 40 de ţări şi deţine rezerve de lichidităţi şi plasamente în valoare totală de 18 miliarde de euro.
În România, compania este prezentă cu un magazin în nordul Capitalei, deschis în anul 2007. presa locală a speculat în mai multe rânduri deschiderea unui nou magazin în Bucureşti, însă până în prezent nicio informaţie nu a fost confirmată oficial.