Ministrul Fenechiu propune o zonă specială pentru taxiuri la comandă

Autor: Ioan Dornescu 30.01.2013

Asasinarea unei studente japoneze care luase un taxi din aeroportul Otopeni, în august 2012, avea să readucă la lumină gravele nereguli ce se petrec în activitatea de taximetrie la principala poartă de intrare şi ieşire din ţară. La şase luni de atunci o parte dintre probleme sunt pe cale de a se rezolva.



Ministerul Transporturilor intenţionează să facă un prim pas pentru rezolvarea situaţiei taxiurilor de la aeroportul Otopeni, după mai bine de cinci luni de când o studentă japoneză a fost ucisă de un taximetrist care a acostat-o în aeroport: în luna februarie, pe aeroportul Otopeni va fi amenajată o zonă destinată taxiurilor la comandă, unde vor fi montate telefoane pentru apeluri gratuite către companiile de profil. În ultimele luni, ZF a scris o serie de articole prin care a tras semnale de alarmă vizavi de situaţia taximetriştilor care practică tarife maximale pentru pasagerii care vor să ajungă de la aeroport în oraş.

"În prezent, taxiurile comandate de clienţi nu pot ajunge în apropierea terminalului de pasageri, aceştia fiind preluaţi într-o zonă cu trafic auto intens, unde oprirea este interzisă, iar majoritatea taximetriştilor încalcă frecvent regulile de circulaţie cu privire la interdicţia de oprire sau staţionare. În plus, există taximetrişti neautorizaţi sau interpuşi ai acestora care hărţuiesc pasagerii, iar toate maşinile autorizate practică tariful maximal, de 3,5 lei pe kilometru, a spus ieri ministrul transporturilor Relu Fenechiu.

Ministrul propune mutarea zonei de aşteptare a clienţilor de la etajul terminalului Sosiri la parter şi înfiinţarea unei zone de îmbarcare taxi la comandă la etajul 1 al terminalului Sosiri, unde să aibă acces doar maşinile solicitate de clienţi. Totodată, va fi înfiinţată o "zonă de grupare" pentru taxiurile la comandă, cu timp limitat, 15 minute, acces gratuit şi unde şoferii nu au posibilitatea părăsirii autoturismului.

Pentru taxiurile la comandă vor fi amplasate 2 help-desk-uri, pe fluxul de sosiri, cu panouri informative conţinând numere de telefon ale companiilor de taxi şi tarifele practicate de acestea, precum şi telefoane cu acces gratuit pentru efectuarea comenzilor. Astfel, pasagerii vor avea posibilitatea să opteze fie pentru un taxi care aşteaptă în faţa terminalului, fie pentru o maşină la comandă.

"Sperăm să se creeze premisele unei îmbunătăţiri substanţiale a serviciilor de taximetrie şi implicit a imaginii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti", a spus Fenechiu.

Neregulile din activitatea de taximetrie la aeroportul Otopeni au fost mediatizate în special anul trecut, după uciderea unei studente japoneze. După coborârea din avion, studenta a fost acostată de un bărbat, Nicolae Vlad, pe aeroportul Otopeni, care i-a propus să o transporte cu un taxi către destinaţia dorită. Vlad a ucis-o pe tânără prin sugrumare într-o pădure din apropierea DN 1.