Coca-Cola revine pe plus: volumele vândute au crescut cu 1% anul trecut

Autor: Mădălina Dediu Panaete 15.02.2013

Coca-Cola, cel mai mare îmbuteliator de băuturi răcoritoare de pe piaţa locală, a înregistrat în 2012 o creştere de 1% a volumelor vândute în România, conform raportului financiar prezentat de companie. Astfel, Coca-Cola a vândut în România 162,7 mil. navete de băuturi în 2012, revenind pe plus după doi ani în care a pierdut peste 3% din volumele vândute. Brandul cu cea mai puternică creştere a fost Coca-Cola Zero, care a înregistrat un avans de "două cifre" (peste 10%), iar vânzările de ice tea au fost şi ele pe plus, în special datorită lansării recente a unui nou sortiment. Afacerile Coca-Cola au scăzut în ultimii ani de la 551 mil. euro în 2008 la 410 mil. euro în 2011, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Criza a afectat şi profitabilitatea companiei, în 2011 profitul ajungând la 32 mil. euro. În ultimii ani, compania şi-a restrâns activitatea închizând trei fabrici, de la Oradea, Bucureşti şi Iaşi, astfel că în prezent Coca-Cola mai deţine în România trei fabrici la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei.