După ce a ieşit din România proprietarul Interex scoate din buzunare 1 mld. euro pentru investiţii

Autor: Cristina Roşca 19.02.2013

Retailerul francez ITM (Intermarche), care a deţinut pe piaţa locală reţeaua de supermarketuri Interex, va investi 1 mld. euro în acest an în deschideri de noi magazine, potrivit publicaţiei LSA.

Compania vrea să îşi majoreze suprafaţa de vânzare cu 300.000 de metri pătraţi, urmând a deschide unităţi noi sub brandurile Intermarche şi Netto.

Un supermarket are în medie 2.000 mp iar un hipermarket poate ajunge până la 15.000 mp.

Lanţul francez de supermarketuri Interex a ieşit din România în toamna lui 2012. Interex, unul dintre cei mai discreţi retaileri de pe piaţa locală, cu afaceri de puţin sub 40 de milioane de euro în 2011, a închis toate cele zece supermarketuri locale din cauza rezultatelor slabe. Criza financiară şi-a pus amprenta asupra businessului Interex, afacerile scăzând la mai puţin de jumătate, iar pier­derile majorându-se de patru ori în perioada 2008-2011. În acest context francezii au încercat să vândă operaţiunile locale, însă după ce discuţiile au eşuat au decis să închidă magazinele şi să iasă de pe piaţa locală.