Noile tarife de interconectare au muşcat din veniturile Orange dar i-au adus operatorului mai mulţi clienţi

Autor: Marius Oncu 20.02.2013

Veniturile Orange România au scăzut uşor anul trecut, cu 2,6%, la 913 milioane de euro, rezultatul fiind afectat printre altele de impactul noilor tarife de interconectare, în timp ce numărul de clienţi a crescut la 10,283 milioane.

 

 



Excluzând impactul deciziilor autorităţilor de reglementare a pieţei telecom, privind scăderea tarifelor de interconectare, veniturile Orange în România au crescut anul trecut cu 0,8% faţă de anul anterior. Tarifele de interconectare, sau de terminare a apelurilor, sunt plătite între operatori pentru convorbiri în afara reţelei.

În trimestrul al patrulea, veniturile s-au situat la 233 milioane de euro, comparativ cu 243 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit datelor publicate, miercuri, de grupul France Telecom, care controlează compania.

Trimestrul al patrulea a fost cel mai bun al operatorului telecom pe ansamblul anului trecut în România, cu 233 de milioane de euro, faţă de 232 milioane de euro în trimestrul al treilea, 228 milioane de euro în trimestrul al doilea şi 220 milioane de euro în primele trei luni ale anului.

Numărul de clienţi a urcat uşor comparativ cu sfârşitul anului 2011, de la 10,262 milioane de utilizatori la 10,283 milioane la finele anului trecut. În trimestrul al treilea din 2012, Orange România avea 10,243 milioane de clienţi.

Venitul mediu anualizat pe utilizator (ARPU) s-a situat la 79 de euro în trimestrul al patrulea, cu o pondere a încasărilor din servicii de date în ARPU de 23,1%, în urcare atât faţă de 17,8% în perioada similară anului 2011, cât şi comparativ cu 20,6% în trimestrul al treilea din 2012.

Principalii competitori ai companiei pe piaţa locală sunt Vodafone România şi Cosmote, parte a grupului elen OTE.