Vinci şi Aktor participă din nou la concesiunea autostrăzii Comarnic-Braşov. Lista ofertelor depuse pentru acest proiect

Autor: Andreea Neferu 27.02.2013

Un consorţiu format din francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag a depus o ofertă pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, care a mai trecut prin ultimul deceniu prin alte două procese de licitaţie, dar care s-au soldat cu un eşec. De altfel, în urmă cu trei ani Vinci şi Aktor erau firmele care au fost declarate câştigătoare pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, dar acestea au renunţat la contract la scurt timp.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit, în total, patru oferte pentru construcţia în concesiune a tronsonului Comarnic-Braşov, potrivit unui comunicat transmis în această seară. În afară de consorţiul Vinci-Aktor-Strabag, şi regele asfaltului Dorinel Umbrărescu, care controlează firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, a depus o ofertă pentru construcţia acestui tronson, reprezentând o premieră, având în vedere că va concura pe cont propriu, fără sprijinul unui aliat străin. Spedition UMB a mai lucrat în România la autostrăzile Moara Vlăsiei-Ploieşti şi Timişoara-Lugoj.

Şi italienii de la Impregilo, care lucrează în prezent la autostrada Orăştie-Sibiu, au depus o ofertă pentru concesiunea acestei autostrăzi. Cea de-a patra ofertă vine din partea unei firme chinezeşti, China Communications Construction Company.

Autostrada Comarnic-Braşov ar urma să aibă o lungime de 58 de kilometri, 18 tuneluri şi un cost de circa 5,3 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro).