Regii români ai asfaltului se bat cu italienii de la Astaldi şi austriecii de la Strabag pentru concesionarea autostrăzii de sud a Capitalei

Autor: Andreea Neferu 28.02.2013

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a primit patru candidaturi pentru contractul de concesiune a autostrăzii de centură sud a Capitalei, printre firmele interesate să finanţeze şi să realizeze această şosea numărându-se şi Spedition UMB şi Tehnostrade, ambele controlate de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu.

Anunţarea candidaturilor depuse pentru această autostradă vine la doar o zi după ce s-au anunţat şi ofertele pentru concesiunea autostrăzii Comarnic-Braşov.

Austriecii de la Strabag s-au aliat cu francezii de la Vinci şi cu grecii de la Aktor pentru a construi şi finanţa autostrada de sud a Capitalei, după ce au depus o candidatură, în aceeaşi formulă, şi pentru concesiunea Comarnic-Braşov.

Şi italienii de la Astaldi au format un consorţiu împreună cu firma românească Euro Construct Trading 98, controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu, pentru realizarea centurii de sud. Dorinel Umbrărescu, care controlează firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, a depus la rândul său o ofertă, însă pe cont propriu, fără a se alia cu investitori străini. Cea de-a patra ofertă vine de la firma italiană Impregilo.

În general, companiile care au depus oferte pentru concesiunea autostrăzii Comarnic-Braşov au decis să participe şi la realizarea autostrăzii de sud a Capitalei. Diferenţa constă în faptul că pentru Comarnic-Braşov s-a înscris şi o firmă chinezească, în timp ce de la autostrada de sud a venit o ofertă din partea italienilor de la Astaldi.

 

Austriecii de la Strabag îşi încearcă norocul şi pentru concesiunea centurii de sud a Capitalei

Austriecii de la Strabag, care au depus alături de francezii de la Vinci şi grecii de la Aktor o ofertă pentru concesiunea autostrăzii Comarnic-Braşov, s-au înscris şi în cursa pentru construcţia în concesiune a centurii de sud la standard de autostradă a Capitalei.  

“Astăzi este deadline-ul pentru un alt proiect la care am licitat: inelul de centură de sud al Bucureştiului”, a declarat pentru ZF Paula Rys, reprezentant al Strabag.

Inelul de centură de sud va avea 48 de kilometri. Costul estimat pentru construcţia sa nu este însă precizat, având în vedere că proiectul de construcţie în concesiune a fost scos la pachet cu operarea şi întreţinerea autostrăzii A1 Bucureşti-Piteşti şi A2 Bucureşti-Constanţa. În total, contractul se va ridica la circa 9 miliarde de lei (2 miliarde de euro).

Ieri a expirat şi termenul de depunerea a ofertelor pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov.

Un consorţiu format din francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag a depus o ofertă pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, care a mai trecut prin ultimul deceniu prin alte două procese de licitaţie, dar care s-au soldat cu un eşec. De altfel, în urmă cu trei ani Vinci şi Aktor erau firmele care au fost declarate câştigătoare pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, dar acestea au renunţat la contract la scurt timp.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit, în total, patru oferte pentru construcţia în concesiune a tronsonului Comarnic-Braşov, potrivit unui comunicat transmis în această seară. În afară de consorţiul Vinci-Aktor-Strabag, şi regele asfaltului Dorinel Umbrărescu, care controlează firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, a depus o ofertă pentru construcţia acestui tronson, reprezentând o premieră, având în vedere că va concura pe cont propriu, fără sprijinul unui aliat străin. Spedition UMB a mai lucrat în România la autostrăzile Moara Vlăsiei-Ploieşti şi Timişoara-Lugoj.

Şi italienii de la Impregilo, care lucrează în prezent la autostrada Orăştie-Sibiu, au depus o ofertă pentru concesiunea acestei autostrăzi. Cea de-a patra ofertă vine din partea unei firme chinezeşti, China Communications Construction Company.  

Autostrada Comarnic-Braşov ar urma să aibă o lungime de 58 de kilometri, 18 tuneluri şi un cost de circa 5,3 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro).