Ce paşi simpli trebuie să urmezi ca să atragi bani pentru afacerea ta

Autor: Anca Barbulescu 09.03.2013

Lipsa de finanţare este o problemă reală pentru majoritatea antreprenorilor, iar atragerea unor investitori este încă destul de anevoioasă, date fiind vremurile grele în care trăim. Trei antreprenori americani au reuşit să strângă trei milioane de dolari în doar două săptămâni, iar experienţa şi sfaturile lor pot fi folositoare inclusiv tinerilor români care au o idee bună, dar nu au bani. Cum au făcut cei trei?

CONTEXTUL: Economia antreprenoriatului din toată lumea s-a diminuat în ultimii ani, mai ales că dificultăţile financiare puse pe seama crizei au fost o scuză bună pentru investitori să ţină de bani şi să aleagă pe sprânceană ideile pe care să le sprijine.

DECIZIA: Trei antreprenori, pe numele lor Corey Capasso, Wesley Barrow şi Marc Ferrentino cred că au găsit reţeta prin care să-i convingă pe investitori să le dea bani. Au decis să pornească un business pe o nişă puţin acoperită şi au urmat câţiva paşi ca să-şi atingă obiectivele de finanţare şi să pornească afacerea.

EFECTELE: În nici două săptămâni, antreprenorii au strâns trei milioane de dolari de la investitori pentru Nomi. Probabil n-ar fi reuşit însă fără cele câteva luni de pregătire minuţioasă pentru discuţia cu investitorii.


POVESTEA CELOR TREI ANTREPRENORI DIN SPATELE NOMI ESTE UN SIMPLU EXEMPLU DESPRE CUM SĂ CONVINGI INVESTITORII ŞI SĂ TRANSFORMI O IDEE DE BUSINESS ÎN REALITATE. Ca ei, nenumăraţi tineri îşi încearcă zilnic norocul şi, deşi cei mai mulţi nu răzbesc, există destule poveşti de succes. De la sine înţeles, în primul rând ideea trebuie să fie una reuşită, cu potenţial şi adresată unei nevoi reale din piaţă. De aici însă, drumul devine destul de sinuos.

Pentru Corey Capasso, Wesley Barrow şi Marc Ferrentino a fost nevoie de 13 zile ca ideea lor, Nomi (pronunţată precum "know me", în traducere "cunoaşte-mă"), să atragă finanţare, iar banii să ajungă în conturile celor trei tineri, dar în spate sunt câteva luni, dacă nu chiar mai bine, de muncă şi de pregătire tocmai pentru întâlnirile cu investitorii, ca să nu mai vorbim că în ecuaţie există şi o doză sănătoasă de noroc. Nomi este un serviciu prin care magazinele tradiţionale să aibă acces la ceva ce magazinele de pe internet au de-a gata, anume informaţia despre consumatorii care le trec pragul. Folosindu-se de tehnologia wireless, Nomi se leagă la telefoanele mobile inteligente ale utilizatorilor din proximitate şi colectează în timp real anumite informaţii non-invazive, care nu încalcă intimitatea. Este vorba, de pildă, despre frecvenţa cu care acei consumatori trec pragul magazinului şi cât timp petrec acolo, precum şi tipul de telefon folosit. Apoi, Nomi le oferă magazinelor tradiţionale posibilitatea să măsoare impactul pe care îl are vitrina asupra consumatorilor noi care se întâmplă să treacă prin zonă, numărând câţi dintre aceştia au fost convinşi să intre în magazin şi câţi au mers mai departe.

EXPERIENŢA CELOR TREI ANTREPRENORI ÎN LUMEA ANTREPRE-NORIATULUI, numele lor fiind legat de alte start-up-uri precum Salesforce sau actualul Buddy Media, i-a ajutat însă să găsească o formulă pentru abordarea investitorilor aşa încât să obţină finanţarea într-un timp atât de scurt. Primul pas ar fi să-şi spună povestea în echipă. La discuţie este bine să participe cât mai mulţi membri din start-up, care pot dovedi că experienţa şi expertiza lor în domeniul în care vor să intre este esenţială şi poate asigura reuşita proiectului. Cu alte cuvinte, antreprenorii trebuie să demonstreze că ştiu ce fac.

Citiţi alte detalii pe Business Magazin