Hyundai i20: Diesel pentru oraş

Autor: Bogdan Alecu 15.04.2013

Automobilele de oraş, cele de clasă mini sau mică, în general sunt echipate cu motorizări pe benzină deoarece puţini dintre clienţii lor doresc un diesel. Un diesel este în general mai scump la achiziţie şi la întreţinere, iar principalul său avantaj, cel al consumului, nu întotdeauna există în traficul urban. Astfel, un automobil de clasă mică diesel în general este de preferat de cei care au drumuri mai lungi de parcurs.

Odată cu versiunea facelift a lui i20 avem în gama modelului sud-coreean pe lângă motorizarea pe benzină de 1,2i şi 85 CP şi un diesel de 1,1 litri şi 75 CP. În ceea ce priveşte diferenţa de preţ între cele două, aceasta este de aproape 1.600 de euro. Pe lângă motorul diesel, de aceşti bani i20 vine şi cu o cutie de viteze cu şase trepte, bine etajată, scurtă, care reuşeşte să reducă până la 4 litri/100 km consumul în traficul extraurban.

Cu toate că teoretic maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în aproape 16 secunde, i20 diesel se simte atât în oraş, cât şi în afara acestuia vioi datorită cuplului motor specific dieselului. În oraş dimensiunile reduse, suspensia confor­tabilă şi direcţia moale fac din i20 un automobil uşor şi plăcut de condus în traficul urban. Pe de altă parte, în afara oraşului, aceste avantaje afectează puţin ţinuta de drum, dar în limite acceptabile.

În ceea ce priveşte designul, noua generaţie lansată anul trecut vine cu blocuri optice noi şi un spoiler redesenat în partea frontală, dar şi noi stopuri în spate.

La interior calitatea materialelor a crescut, acestea fiind mai plăcute la atingere. Nu este de apreciat faptul că geamul şoferului este automat doar la coborâre, la ridicare fiind necesar ca şoferul să ţină tras butonul. Un alt minus constă în faptul că deşi sistemul audio dispune de intrare USB, nu a putut însă să alimenteze un iPhone.

Hyundai i20

Propulsie: turbo-diesel, L4, 1.120 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 75 CP la 4.000 rpm, 180 Nm la 1.750 rpm

Performanţe: 0-100 km/h 15,7 s, viteză maximă 160 km/h, consum mediu 3,8 l/100 km, emisii CO2 99 g/km.

Preţ de la: 11.449 de euro cu TVA 

Plus: Consum scăzut, sprintenă atât în oraş, cât şi în afară

Minus: calitatea plasticelor din interior