Cemacon Zalău estimează afaceri mai mari cu peste 40%

Autor: Vasile Magradean 15.04.2013

Producătorul de cărămizi Cemacon Zalău (CEON) estimează că va înregistra în acest an afaceri de circa 50 de milioane de lei, în creştere cu peste 40% faţă de 2012, când rulajul a fost de 34,5 milioane lei.

Compania a lansat, la Cluj-Napoca, o serie de produse, anunţând totodată schimbarea identităţii vizuale a companiei.

„Cemacon trece prin­tr-un amplu proces de rea­şe­zare pe piaţă. (...). Este o com­panie româ­nească ce aco­peră deja peste jumă­tate de ţară şi are potenţial de creştere la nivel na­ţio­nal. Am fost ne­voiţi să ne relansăm pen­tru că vechea imagine nu mai ţinea pasul cu ni­velul la care a ajuns com­pania“, a declarat di­rec­torul ge­ne­ral al Cema­con, Liviu Stoleru.

Cemacon acoperea anul trecut 27 de judeţe, cu 150 de distribuitori şi 115 anga­jaţi, şi va deschide, înce­pând de săptămâna viitoa­re, cinci centre de distri­buţie proprii, în Timişoara, Bra­şov, Bacău, Suceava şi Iaşi.

Potrivit lui Stoleru, Cemacon se afla anul trecut pe locul 3 în topul producătorilor de cărămizi şi speră să ajungă în acest an pe locul al doilea.

Compania a deschis în 2010 o nouă linie de producţie în urma unei investiţii de 26 milioane euro.

Cemacon Zalău a fost înfiinţată în anul 1969 şi în prezent are acţionariat 100% privat. SSIF Broker Cluj-Napoca are 12,8% din acţiuni, iar titlurile companiei sunt listate la BVB.

Alţi jucători importanţi pe piaţa de cărămizi sunt Wienerberger şi Ceramica Iaşi.