Eşecul din România a costat Debenhams 4,4 mil. euro

Autor: Vlad Popescu 19.04.2013

Retailerul britanic Debenhams a înre­gistrat o pierdere contabilă de 3,8 milioane de lire sterline (4,4 milioane euro) în urma închiderii celor 6 maga­zine care funcţionau în franciză din România, francizorul local „eşuând“ în contextul condiţiilor „foarte difi­cile“ de pe piaţă.

Retailerul de articole vestimentare Debenhams a închis în primul semestru al anului fiscal 2012-2013, încheiat la 2 martie, un total de 12 magazine, din care cele 6 magazine în franciză din Ro­mânia, unde fran­cizorul „a eşuat într-o piaţă foarte dificilă“, se arată în ra­portul financiar al companiei. Închi­derea magazinelor din România a deter­minat ştergerea unei creanţe de 3,8 milioane lire, se spune în raport.

Omul de afaceri Octavian Radu, care deţinea în perioada de boom peste zece francize ale unor branduri inter­na­ţionale de modă, declara la începutul lunii aprilie pentru ZF că renunţă la afacerile în domeniu şi închide maga­zinele Debenhams pe care le mai deţinea.

Radu acuza atunci scăderea puterii de cum­pă­rare în contextul crizei, dublarea suprafeţei mallurilor în perioada 2008-2012 şi dezvoltarea agresivă pe piaţa româ­nească a unor branduri compe­ti­tive precum Zara şi H&M.

Ultimele magazine Debenhams din România au funcţionat în centrele comerciale Plaza România şi Bu­cureşti Mall.

Veniturile retailerului britanic Debenhams au crescut uşor în primul semestru fiscal, de la 1,23 miliarde de lire sterline la 1,28 miliarde de lire (1,5 mi­liar­de de euro), în timp ce profitul net a stagnat la 95 milioane de lire (111 milioane de euro).