La 30 de ani a pus bazele unei firme care să concureze cu giganţi precum P&G şi Unilever

Autor: Adelina Mihai 24.04.2013
Oana Dima, 30 de ani, o tânără cu o experienţă de 4 ani în sistemul bancar care a obţinut anul trecut o finanţare nerambursabilă de la stat de 10.000 de euro pentru dezvoltarea unui business, a pus bazele unei companii de import şi distribuţie a unui brand britanic de cosmetice - Enliven.
 
La şase luni de la primirea finanţării, compania Abro Exclusive SRL-D a avut o cifră de afaceri de 50.000 de euro, iar în primele trei luni ale acestui an compania proaspăt înfiinţată a avut vânzări de peste 20.000 de euro. Absolventă a Academiei de Studii Economice, Oana Dima dezvoltă acest business împreună cu soţul ei Bogdan (34 de ani), care lucrează de zece ani în sectorul bancar. „Până în prezent am reuşit să atragem în portofoliul nostru o reţea Drogerie, dar şi distribuitori, magazine de cartier sau site-uri de specialitate. Adiţional, au fost organizate întâlniri cu o serie de key accounts: Kaufland, Billa, Mega Image, Penny etc.“, a spus Oana Dima, sales manager al companiei Abro Exclusive.
 
Începând cu anul 2011, Guvernul acordă, prin intermediul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri (o structură din cadrul Ministerului Economiei), finanţări nerambursabile de câte 10.000 de euro pentru tinerii care îşi dezvoltă o afacere, iar firmele lor sunt înregistrate sub formă de SRL-D (societate cu răspundere limitată - debutant). Condiţia este aceea ca tinerii antreprenori să fie la prima afacere, să aibă sub 35 de ani, iar finanţarea de la stat să fie de cel puţin 50% din investiţia totală.
 
Reprezentanţii Abro Exclusive spun că au drepturi de exclusivitate pe piaţa din România pentru produsele cosmetice importate şi distribuite prin intermediul companiei, dezvoltate sub brandul Enliven (şampon, balsam, săpun lichid, balsam, roll on, deodorant, fixativ, spumă de păr etc.).
 
Compania este condusă în prezent de Oana Dima, care a lucrat anterior în Banc­post.
 
„Nu am vrut să luăm credite, am cheltuit în total cam 80.000 – 90.000 de euro pentru investiţia iniţială, necesară pentru stocul de produse, pentru depozite, pentru o maşină sau pentru stabilirea relaţiilor comerciale“, a mai spus Oana Dima. Depozitul companiei este în localitatea Câmpina (locul natal al familiei Dima), din raţiuni de costuri, dar cei doi locuiesc în Bucureşti. În prezent, compania mai are un angajat, care se ocupă de transport şi depozitare. „Este foarte greu să încheiem parteneriate cu clienţi mari, care au deja în portofoliu produse cunoscute, de tipul celor de la P&G“, a mai spus Oana Dima.
 
Din 2011 până în prezent, la Registrul Comerţului s-au înregistrat peste 7.800 de companii de tip SRL-D, iar tinerii antreprenori care au beneficiat de această schemă de finanţare de la stat au creat 10.000 de joburi noi în ultimii doi ani.