Facebook câştigă mai mult de pe urma smartphone-urilor

Autor: Ştefan Stan 02.05.2013

Veniturile Facebook din reclamele pe smarphone-uri şi tablete au crescut în primele trei luni ale anului, odată cu sporirea vânzării de gadgeturi electronice, scrie Reuters.

Noile tipuri de reclame, create special pentru smartphone-uri şi menite să determine utilizatorii să instaleze aplicaţii pentru telefoane, au ridicat profiturile Facebook, în timp ce traficul pe reţeaua de socializare a rămas ridicat.

Facebook s-a adaptat tranziţiei utilizatorilor de la PC-uri la smartphone-uri, reclamele pentru mobile contabilizând 30% din veniturile Facebook din primul trimestru al anului.

Mark Zuckerberg, CEO Facebook, a spus investitorilor într-o conferinţă telefonică de miercuri că este loc şi pentru Facebook şi pentru serviciile rivale să prospere. El a adăugat că Instagram, companie pe care reţeaua de socializare a cumpărat-o anul trecut, creşte cu o rată mai mare decât Facebook.

Facebook a anunţat că reţeaua de socializare numără peste 1 miliard de utilizatori care intră cel puţin o dată pe lună, şi 665 de milioane de utilizatori zilnici. Numărul de persoane care frecventează Facebook de pe mobile s-a dublat faţă de anul trecut, ajungând la 189 de milioane.