Românii au cumpărat mărci private de două miliarde de euro

Autor: Cristina Roşca 02.06.2013
Odată cu expansiunea formatelor comerţului modern, mărcile private au crescut puternic, ajungând în 2012 la o cotă de piaţă de 12% în valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul întregii ţări şi al tuturor formatelor de retail, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă GFK. Astfel, la o piaţă de 16 mld. euro potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă, vânzările de mărci private au fost de circa
2 mld. euro. În cazul formatelor de tip discount, mărcile private acoperă aproximativ jumătate din cheltuieli, în creştere cu 21 puncte procentuale faţă de anul precedent, potrivit GfK.
 
Ponderea mărcilor private în totalul produselor din magazinele Penny Market şi XXL Mega Discount este de 20-25%, spune Daniel Gross. El nu oferă cifre privind ponderea lor în totalul cifrei de afaceri. La polul opus, în cazul Lidl, principalul rival al Penny Market , ponderea mărcilor private în sortimentaţie este de 70-80%. Astfel, potrivit GfK, 9 din 10 gospodării au achiziţionat cel puţin un produs marcă privată din discounteri în decursul anului 2012.