Şeful Rădăcini Group: Dacă un pachet de ţigări este adus în România fără taxe este considerat contrabandă. De ce nu s-ar face acelaşi lucru şi în cazul maşinilor?

Autor: Mădălina Dediu Panaete 04.06.2013
Maşinile second hand importate ar trebui să fie supuse taxării la intrarea în ţară, ar trebui limitată vechimea maşinilor care intră în ţară la opt ani şI taxarea emisiei de dioxid de carbon, astfel încât să se descurajeze importul de maşini mai vechi de zece ani, consideră Nicolae Sorescu, director general al Rădăcini Group
 
“Dacă un pachet de ţigări este adus în România fără taxe este considerat contrabandă. De ce nu s-ar face acelaşi lucru şi în cazul maşinilor?”, a declarat managerul în cadrul evenimentului “Cheie, contact, sales-Cum relansăm industria auto din România”, organizat de Ziarul Financiar. 
 
Totodată, el spune că timbrul de mediu a descurajat aducerea de maşini euro 3 sau euro 4, iar piaţa neagră s-a orientat către importul de maşini non-euro, deoarece taxa este mult mai mică.
 
“Apetitul pentru cumpărarea  de maşini second hand arată că nu suntem în criză. Aproximativ 90% din acestea sunt cumpărate cu bani cash”, a spus directorul general al unuia dintre cei mai mari dealeri auto de pe piaţa locală cu afaceri anuale de peste 100 mil. euro