Nvidia: Piaţa de plăci video, salvată de gameri

Autor: Radu Racu 10.06.2013

Vânzările de plăci grafice din România au scăzut anul trecut în volum, dar piaţa a crescut în valoare pe măsură ce clienţii s-au orientat spre plăci mai scumpe, dedicate jocurilor video, un trend care se va menţine în următorii ani, afirmă Cristi Stroe, directorul de vânzări al companiei americane Nvidia pentru Eu­ropa de Sud-Est. „Piaţa a scăzut cu 10% în 2012, la 136.000 de unităţi vândute, dar ca valoare a crescut cu 15%“, a declarat pentru ZF oficialul Nvidia.

Plăcile video – componentele de calculatoare care gestionează toate funcţiile vizuale, de la rezoluţia monitorului până la jocuri video cu grafică sofisticată - se vând în România la un preţ mediu de 67 de dolari, însă preţul unei plăci dedicate pentru jocuri poate ajunge şi la o mie de euro. Preţul mediu al unei plăci grafice în magazinele locale a fost anul trecut de 69 de euro, în creştere de la nivelul de 44 de euro din 2011, valoare care plasează piaţa din 2012 la aproape 10 milioane de euro.