Tabela de informaţii de la Gara de Nord, online

Autor: Mirabela Tiron 23.06.2013

Pasagerii CFR Călători pot vedea online, în timp real, pe site-ul www.cfr.ro tabela de sosiri-plecări din Gara de Nord, ce oferă informaţii despre mersul trenurilor, despre întârzierile cu care pleacă sau vin trenurile şi ora la care ajung la destinaţie. Actualizarea informaţiilor se face la fiecare minut.

Din Gara de Nord, cea mai mare gară din ţară, pleacă şi vin circa 100 de trenuri zilnic, aceasta fiind una din principalele porţi ale Capitalei, alături de aeroportul Henri Coandă din Băneasa. Aproape zilnic prin Gara de Nord trec circa 10.000 de persoane. Astăzi, de exemplu, potrivit tabelei ce apare pe site-ul companiei www.cfr.ro/webcam.php, trenul de tip InterRegio de pe ruta Timişoara-Bucureşti ajunge la destinaţie cu o întârziere de 25 de minute, în timp ce trenul care vine din Viena ajunge în Bucureşti cu o întârziere de 170 de minute.

Acest sistem de prezentare a informaţiilor online a fost aplicat în urmă cu câţiva ani la aeroportul Henri Coandă, ce prezintă pe propriul site programul avioanelor şi eventual întârzierile cu care ajung sau pleacă la destinaţie, însă aceste informaţii nu sunt actualizate la fiecare minut.

Gara de Nord a fost neglijată totală în ultimii ani, drept dovadă stau pereţii scorojiţi de la casele de bilete, coşurile de gunoi care arată deplorabil, care nu au fost schimbate nici după ce la compania de stat CFR SA a fost adus management privat. Până la începutul anului şi scaunele de pe peroane lăsau de dorit, cele mai multe rupte şi murdare, însă au fost schimbate de grecul Dimitris Sophocleus, care a stat câteva săptămâni la conducerea CFR SA.

Atât la compania CFR Călători cât şi la CFR SA, care adminsitrează infrastructura feroviară, statul a numit management privat.

Alexandra Gătej, fostul CEO al companiei Unilever South Central Europe şi fost consilier prezidenţial, a fost numită preşedinte în consiliul de administraţie (CA) al companiei de stat CFR  Călători, cu afaceri de 480 de milioane de euro în 2011.

Din consiliul de administraţie al transportatorului feroviar fac parte şi Dana Galben, care a lucrat anterior în CFR Călători, CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale) şi CFR SA, şi Claudiu Octavian Dumitrescu şi George Micu, care au lucrat de asemenea în companiile feroviare de stat. În funcţia de CEO privat al companiei a fost numit Valentin Dorobanţu (40 de ani), care a lucrat anterior în CNADNR, AFER (Autoritatea Feroviară Română) şi CFR SA. Din 2012 până în ianuarie anul acesta, Ştefan Roşeanu a fost directorul general al companiei CFR Călători. El a fost demis de Relu Fenechiu în urma unor proteste ale angajaţilor, nemulţumiţi de faptul că nu îşi primiseră sa

Pe de altă parte, CFR SA, compania de stat care administrează infrastructura feroviară, l-a numit pe George Micu, un fost director general la CFR Marfă, la conducerea companiei. El îl înlocuieşte pe fostul director, grecul Dimitris Sophocleous, primul manager privat, care a preluat conducerea companiei în ianuarie anul acesta. Din consiliul de administraţie (CA) de la  CFR, care vor avea un mandat de patru ani, mai fac parte  Sorin Mîndruţescu (CEO al Oracle România) ? preşedinte al CA, George Micu, Jiru Enache (secretar de stat la Ministerul Finanţelor Publice), Peter Weiss (fost director al Bancpost şi RBS România) şi Peter Raimund Kubinschi (vicepreşedinte executiv al Nextebank).

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 24.06.2013