Vânzările de laptopuri au scăzut cu 9% în trimestrul 2

Autor: Adrian Seceleanu 17.07.2013

Vânzările de computere portabile din România au scăzut cu 9%, la aproximativ 85.000 de unităţi, în al doilea trimestru din acest an, doar câţiva jucători înregistrând creşteri ale livrărilor, potrivit informaţiilor obţinute de ZF de pe piaţa de profil.

Primele două locuri de pe piaţă sunt deţinute de Asus şi Acer, fiecare cu vân­zări de aproximativ 20.000 de uni­tăţi în al doilea trimestru, iar pe locul trei a urcat Lenovo, cu peste 16.000 de unităţi vândute, în creştere cu aproape 80%. Lenovo a în­registrat cea mai mare creştere a vânzărilor din al doilea trimestru de pe piaţa din România.

Sud-coreenii de la Samsung au vândut în al doilea trimestru circa 2.300 de laptopuri, aproape dublu faţă de Apple, potrivit datelor obţinute de ZF.

În primul trimestru din acest an vânzările de lap­top­uri au scăzut cu peste 20%, la mai puţin de 100.000 de unităţi.

Cel mai bun an pentru piaţa locală de computere a fost 2008, când s-au vândut peste un milion de unităţi. Vânzările s-au prăbuşit în 2009, pe fondul crizei economice, iar de atunci nu au mai atins nivelul din 2008.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.07.2013