ACCA: Criza i-a determinat pe investitori să aibe mai multă încredere în informaţiile din media, decât în rapoartele companiilor

Autor: Anelis Baciu 24.07.2013

Încrederea investitorilor în acurateţea informaţiilor financiare publicate în rapoartele anuale ale companiilor a scăzut în ultimii cinci ani, acesta fiind un alt efect al crizei, potrivit unui studiu realizat de ACCA (asociaţia care oferă programe de specializare internaţională în domeniul financiar-contabil).

Aproape două treimi din cei 300 de investitori chestionaţi de ACCA susţin că acordă o mai mare credibilitate ştirilor şi informaţiilor din social media, iar 45% consideră că rapoartele anuale ale companiilor sunt inutile, pentru că managementul deţine autoritatea asupra cifrelor raportate.

„Odată cu criza economică,  s-a produs o schimbare a dorinţelor investitorilor legate de informaţiile financiare. Declinul încrederii în informaţiile corporative după criza financiară sugerează că auditul are un rol mai important de jucat în reclădirea încrederii în declaraţiile companiilor”, a afirmat Ewan Willars, director ACCA pentru politici.

Studiul a fost realizat pe baza răspunsurilor investitorilor care deţin afaceri în asigurări, în domeniul financiar-bancar, dar şi consilieri de investiţii, analişti sau trezorieri ai unor companii.