De ce a amânat Facebook până în toamnă lansarea reclamelor video pe reţeaua de socializare

Autor: Ioana Nita 11.08.2013

Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, intenţionează de luni de zile să intre pe piaţa de publicitate online, însă fondatorul şi CEO-ul companiei Mark Zuckerberg nu vrea să piardă niciunul din cei 1,1 miliarde de membri, scrie The Wall Street Journal.

În această toamnă Facebook vrea să lanseze serviciul de publicitate online care presupune difuzarea unor reclame video de 15 secunde pe pagina de „news feed“ a utilizatorilor reţe­lei de socialiazare. Reclamele vor apărea atât în cazul utilizării aplicaţiei Facebook pentru dispozitivele mobile, precum smartphone-uri şi tabletele, cât în cazul accesării reţelei de socializare de pe web.

Facebook are nevoie de reclame atractive pentru a convinge companiile să plătescă aproximativ două milioane de dolari pe zi pentru a „difuza“ un asemenea spot prin intermediul reţelei.

De la începutul acestui an, Zuckerberg şi angajaţii săi au încercat să găsească o modalitate prin care reclamele să nu distragă atenţia utilizatorilor şi nici să nu dureze atât de mult încât să îndepărteze membrii reţelei de socializare. Încercarea de a găsi un echilibru între a-i mulţumi pe consumatori şi a profita de oportunităţile de afaceri a reprezentat o adevărată provocare pentru Facebook, care a dus la întârzierea proiectului şi la nemulţumirea agenţiilor de publicitate. Spre exemplu, unele agenţii de publicitate au început să realizeze reclamele video încă din primăvară pentru că au anticipat lansarea serviciului în vară. Aceş­tia a trebuit însă să găsească o alternativă pentru difuzarea reclamelor pentru anumite promoţii din cauza amânării lansării serviciului de publicitate.

În pofida acestor nemul­ţumiri, mai multe branduri renumite s-au angajat să cumpere reclame pentru momentul introducerii acestui serviciu de către Facebook.

Întârzierea lansării serviciului a fost cauzată în mare parte de faptul că tehnologia video utilizată de Facebook a avut nevoie de un upgrade major.

Principala cerinţă a lui Zuckerberg a fost ca reclamele video să se încarce rapid, iar angajaţii Facebook a trebuit să dezvolte tehnologia pentru realizarea acestui lucru, conform unor surse apropiate situa­ţiei. Compania a trebuit de asemenea să dezvolte tehnologia prin care să le ofere utilizatorilor o variantă mai bună de a descărca şi a viziona conţinut video.

Zuckerberg, care în trecut a refuzat introducerea produselor publicitare, a stabilit de data aceasta o ţintă înaltă pentru echipă, a spus un fost angajat al Facebook. Fondatorul reţelei de socializare s-a implicat activ în realizarea reclamelor video, fiind atent la fiecare pas, aprobând orice modificare şi punând echipa să testeze de mai multe ori produsul în grupuri retsrânse pentru a înţelege ce impact au reclamele video asupra activităţii şi a timpului petrecut pe Facebook. În cadrul companiei au fost numeroase discuţii cu privire la limitarea duratei reclamelor video, astfel încât Facebook să nu-şi enerveze clienţii, dar să le şi ofere agenţiilor de publicitate suficient timp pentru ca mesajul publicitar să poată fi transmis.

Mai mulţi reprezentanţi ai agenţi­ilor de publicitate au afirmat că reclamele vor fi difuzate în mod automat pe Face­book, fără sunet. Utiliza­torii vor fi nevoiţi să vadă o singură reclamă pe zi, însă vor putea vedea conţinutul publicitar al companiei respective de trei ori pe zi.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 12.08.2013