Tinerii vor activităţi complexe încă de la primul job, nu au destulă răbdare şi sunt încă nerealişti

Autor: Corina Mirea 26.08.2013
GeneraŢia de tineri care abia intră pe piaţa muncii este mai puţin dispusă să îşi contruiască o carieră într-o pe­rioadă mai lungă în aceeaşi com­pa­nie, candidaţii aşteptându-se ca angajatorii să le ofere încă de la început joburi cu atribuţii mai mari decât cele pentru poziţia de entry-level, este de părere Cristina Filip, HR manager al com­paniei de curierat şi logistică DHL România.
 
„Tinerilor din generaţia de astăzi le pla­ce foarte mult să socializeze şi ţintesc o ascensiune rapidă în carieră. Ei sunt mai puţin înclinaţi spre a-şi începe carie­ra în poziţii de entry-level şi a-şi asigura ulterior creşterea în cadrul aceleiaşi com­panii, cum se întâmpla cu gene­raţiile anterioare. Cerinţele acestora sunt foarte mari şi uneori nerealiste. Cred că mai multă răbdare le-ar fi utilă“, spune Cristina Filip, cea care con­duce politicile de HR ale celor 450 de angajaţi din cadrul DHL România, unde media de vârstă a angajaţilor este de 33 de ani. Ea admite totuşi că nivelul de pregătire al tinerilor  din ultimii ani este mai ridicat decât al generaţiilor ante­rioare, în special în ceea ce priveşte cu­noaşterea unei limbi străine (engleza) şi a competenţelor din zona de IT, ele­men­te de bază pentru recrutarea oame­nilor pentru postul de curier (poziţie care are cea mai mare pondere în matri­cea posturilor din companie, de 30%).