Astaldi şi Max Boegl au câştigat autostrada Nădlac-Pecica pentru 3,5 mil. euro/km, cu o treime mai ieftin decât Romstrade

Autor: Andreea Neferu 28.08.2013
Tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica, cu o lun­gime de 22 de kilometri, al cărui contract de con­strucţie a fost reziliat în urmă cu nouă luni, urmează să fie continuat de italienii de la Astaldi şi de nemţii de la Max Boegl pentru circa 248,4 milioa­ne de lei (56 de milioane de euro), potrivit unor informaţii oferite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) la solicitarea ZF.
 
Chiar dacă CNADNR a stabilit o ofertă câşti­gă­toare, Astaldi şi Max Boegl încă nu pot semna con­tractul de construcţie, având în vedere că deocam­dată contestaţiile nu au fost solu­ţionate. „Perioada de depu­nere a contestaţiilor s-a în­cheiat în data de 19 august 2013. Rezultatele procedurii de atribuire au fost con­testate de către firmele Porr Bau (din Austria – n.red.) şi SCT SA Bucureşti (con­tro­lată de fondul austriac de in­ves­tiţii Donau Finanz – n.red.)“, potrivit unui răspuns transmis de CNADNR.
 
Stabilirea unui con­struc­tor pentru acest tronson vine la nouă luni după ce com­pania de drumuri a decis să rezilieze contractul iniţial de construcţie a acestui tron­son, încheiat cu firma româ­nească Romstrade, con­tro­lată de Nelu Iordache, şi portu­ghezii de la Monte­adria­no Engenharia e Con­strucao. Motivul rezilierii a fost progresul redus al construcţiei, însă ulterior modul în care a fost atribuit acest contract a intrat inclusiv sub suspiciunea de fraudă, motiv pentru care omul de afaceri care controlează firma Romstrade, Nelu Iordache, a fost arestat.