Nişcov, Allview: Piaţa de tablete a fost de 200.000 de unităţi în S1, iar creşterea continuă

Autor: Adrian Seceleanu 11.09.2013
Vânzările de tablete PC din România au fost în primul semestru din acest an de aproximativ 200.000 de unităţi - număr aproape egal cu vân­zările din întreg anul 2012 -, iar cererea continuă să fie mai mare în raport cu anul precedent, a declarat pentru ZF Alin Nişcov, directorul de vânzări al companiei braşovene Visual Fan (Allview).
 
„În primul semestru s-au vândut aproximativ 200.000 de tablete PC. Allview şi-a stabilizat cota de piaţă în jurul a 20%, ceea ce înseamnă că suntem umăr la umăr cu Sam­sung“, a spus Nişcov. El a adăugat că pentru întregul an piaţa poate ajunge, într-un mod optimist, la 480.000 de unităţi. „În mod sigur va fi o dublare, poate o creştere de 2,5 ori a vânzărilor. Totuşi în ceea ce priveşte ultimele două luni din an există un mare semn de întrebare relativ la intenţia de achiziţie a consumatorilor, a companiilor. Facem analize, estimăm ce volum de vânzări am putea înregistra.“.
 
Pe segmentul smartphone, unde piaţa din România a depăşit 500.000 de unităţi în primul semestru, Allview a vândut peste 40.000 de unităţi, a spus Nişcov. Cea mai mare parte a vânzărilor au fost înregistrate prin „retailul liber“ - adică prin jucători precum Altex, Domo, Flanco, eMag, cel.ro sau evomag.ro. „Pe segmentul operatorilor de telefonie mobilă creşterea cotei noastre de piaţă este un pic limitată, pentru că având în ofertă doar smartphone-uri dual-sim, care pot fi utilizate cu cartele de la doi operatori, o singură companie - Cosmote - a fost deschisă să adauge în ofertă telefoanele noastre.“