Guvernul Turciei îşi face o armată de 6.000 de oameni care să-i promoveze ideile pe reţelele sociale

Autor: Bogdan Cojocaru 17.09.2013

În faţa ameninţării unor noi proteste antiguvernamentale, partidul de guver­nământ din Turcia, AKP, recrutează tineri şi membri de partid cu cunoştinţe de IT pe care îi pregăteşte prin cursuri speciale să devină „reprezentanţi în mass-media socială“. Ei vor face parte dintr-o armată de 6.000 de voluntari care vor explica populaţiei politicile guvernului şi vor încerca să combată criticile, scrie The Wall Street Journal.

Guvernul vrea să-şi întărească astfel prezenţa într-un domeniu de mult timp controlat de opoziţie. Tinerii se vor ocupa cu postarea de comentarii, ştiri şi imagini în special pe Twitter şi Facebook, dar şi pe Instagram şi YouTube. Aceştia vor promova perspectivele partidului şi vor monitoriza discuţiile din online.

„Vrem să formăm un limbaj politic pozitiv pe care îl predăm voluntarilor. Iar când opoziţia răspândeşte dezinformări despre partid, le corectăm cu informaţii reale, întotdeauna folosind un limbaj pozitiv“, a declarat un oficial de rang înalt al AKP. Guvernul nu a furnizat numele voluntarilor, sugerând astfel că nu vrea să compromită intimitatea acestora.

Iniţiativa vine după ce partidul s-a confruntat în iunie cu cele mai puternice demonstraţii de protest de când a ajuns la putere, în 2002. Sute de turci au ieşit pe străzi, mobilizându-se prin reţelele de socializare de pe internet, pentru a protesta contra a ceea ce consideră a fi stilul tot mai autocrat de guvernare al premierului Recep Tayyip Erdogan. Guvernul le-a răspuns cu o violenţă care a uimit lumea occidentală.

Protestele s-au calmat spre sfârşitul verii, dar au apărut noi focare, acum de mici dimensiuni, dar despre care unii analişti spun că vor creşte pe măsură ce se apropie alegerile.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.09.2013