Asigurătorii încă resimt impactul crizei: clienţii cumpără poliţe obligatorii, dar le ocolesc pe cele facultative

Autor: Anelis Baciu 20.09.2013

Poliţele obligatorii sau cele care au legătură indirectă cu anumite constrângeri legislative sunt singurele produse de asigurare care au tras în sus piaţa de profil, din moment ce numai vânzările de poliţe de răspundere civilă auto (RCA) şi cele de locuinţe au avansat vizibil în primul semestru.

Subscrierile din poliţe RCA au consemnat un plus de 13% în prima jumătate a anului, până la 1,3 miliarde de lei (290 mil. euro), însă unii specialişti din piaţă afirmă că numărul românilor care achiziţionează poliţe RCA nu a crescut şi explică creşterea subscrierilor prin majorarea tarifelor practicate de asigurători. Asigurările Casco au scăzut în paralel pentru al patrulea an consecutiv şi au ajuns la 875 milioane de lei (200 mil. euro), adică jumătate din nivelul înregistrat înainte de criză, arată datele publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Asigurările împotriva incendiilor şi calamităţilor naturale, majoritatea po­liţe de asigurare a locuinţelor, au contribuit, de asemenea, la avansul timid al industriei de asigurări din primul semestru. Volumul primelor subscrise pe acest segment de piaţă a fost de 614 milioane de lei (140 mil. euro) în perioada ianuarie-iunie, cu 13% mai mult decât în primul semestru din 2012. Practic, subscrierile pe acest segment au crescut cu aproape 40% faţă de 2008, principalul stimul fiind reprezentat de introducerea în 2010 a legii privind asigurarea obligatorie a locuinţelor.