Diferenţa de preţ faţă de asigurări şi o „portiţă fiscală“ înclină balanţa în sănătate în favoarea abonamentelor

Autor: Ioana David 26.09.2013

Anual se vând în România aproximativ 400-600 de mii de abonamente de sănătate care formează o piaţă de peste 40 mil. euro n De cealaltă parte, asigurările sunt mai puţin dezvoltate, piaţa ajungând la doar 20 mil. euro n Companiile de asigurări aşteaptă de zece ani modificarea legislaţiei care permite relansarea pieţei, în timp ce operatorii de clinici şi spitale private se folosesc de abonamente pentru a creşte traficul în reţea şi pentru a obţine şi plăţi directe pentru serviciile care nu sunt incluse.

Abonamentele de sănătate formează anual o piaţă de minimum 40 de mi­lioane de euro, pe care concurenţa dintre marii operatori este din ce în ce mai puternică şi care este dublă comparativ cu piaţa asigurărilor de sănătate. Dez­vol­tarea abo­na­mentelor de sănătate a mers în acelaşi ritm cu cea a clinicilor private, şi au reprezentat baza pe care operatorii şi-au construit businessul.

Abonamentul este plătit de obicei de către companii şi este oferit angajaţilor, iar dacă iniţial includea doar câteva consultaţii gratuite şi reduceri la analize, în pre­zent poate ajunge la un număr nelimitat de analize şi consultaţii.