Internetul mobil, cel mai mare poll de creştere a investiţiilor în publicitate

Autor: Corina Mirea 01.10.2013

Publicitatea de tip mobile, adică toate tipurile de reclame pe internet livrate către smarthpone-uri şi tablete, va atinge până la finalul acestui an o pondere de aproape 40% în creşterea pieţei de publicitate de la nivel global. Iar în următorul an şi jumătate valoarea publicităţii din zona mobile va ajunge la peste 33 de miliarde de dolari, potrivit unui raport realizat de reţeaua internaţională de media ZenithOptimedia. Per total, piaţa de publicitate va atinge anul acesta o creştere de 3,5% la nivel global, similară celei înregistrate în 2012, iar creşterea segmentului de publicitate pe internet pe mobil va ajunge la 77%.

„Amplificarea segmentului de telefonie mobilă joacă un rol decisiv în creşterea advertising-ului la nivel global“, este de părere Steve King, CEO al ZenithOptimedia WW. Printre factorii care au condus la extinderea ponderii publicităţii din zona mobile în totalul pieţei se numără adoptarea rapidă a smartphone-urilor şi a tabletelor, noile formate de advertising create pentru mobile şi standardizarea îmbunătăţită a formatelor de advertising. Astfel că măsurarea ROI-ului (Return On Investmen – n.red.) a devenit mai uşoară pentru companii, se arată în raportul ZenithOptimedia.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 02.10.2013