Cum arată şi ce "spun" cărţile de vizită ale lui Zuckerberg, Jobs şi Gates. Galerie Foto

Autor: Cătălina Butan 05.10.2013

Este greu, aproape imposibil, de imaginat un CEO fără o carte de vizită. Acest mic cartonaş arată statutul unei persoane şi de multe ori este un simbol al personalitaţii purtătorului. Cărţile de vizită ale lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook şi Steve Jobs, co-fondatorul Apple atestă fără-ndoială acest lucru.

Cel mai recent număr al revistei “think: act” prezintă primele cărţi de vizită ale unora dintre cei mai puternici oameni de afacere din SUA, care au schimbat vieţile a milioane de persoane din întreaga lume prin business-urile lor de miliarde de dolari.

 

“Simplistul” 

Încă din 1979, Steve Jobs prefera stilul simplist iar acest lucru se poate observa şi din cartea sa de vizită. Logo-ul companiei Apple lipseşte din grafica cărţii de vizită iar Steve este semnat cu numele său întreg, Steven Jobs.

 

 

“Nonconformistul”

Inteligent, acid, sarcastic şi arogant, aşa este ipostaziat Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, în filmul biografic The Social Network, iar cartea sa de vizită pare să exprime aceste trăsături.

 

 

“Artistul”

 

În zilele în care Walt Disney a creat celebrul desen animat Mickey Mouse, nimeni nu-şi punea problema unei “identităţi corporatiste”. Era un artist talentat iar cartea sa de vizită spunea acest lucru. Poate că nu este cea mai bună strategie pentru executivii din zilele de astăzi.

 

„Mogulul din SUA”

Decenii la rând, Donald Trump, cel mai efervescent bogatas al Americii, şi-a transformat averea intr-un subiect de dezbatere publica. Cum arată însă cartea de vizită a omului despre care se spune că transformă betonul în aur? Cu o semnătură pe mijloc, cu scris îngroşat şi personalizat, cartea de vizită a lui Trump este esenţa încrederii de sine.

 

„Tocilarul”

La sfârşitul anilor 70`, când Microsoft avea sediul în Albuquerque, cartea de vizită a lui Bill Gates era un dezastru, în ceea ce priveşte design-ul, notează think: act. Atunci când eşti un tocilar al calculatoarelor, preferinţele altora în ceea ce priveşte design-ul cărţii tale de vizită nu sunt chiar prioritatea ta, mai scrie revista.

 

„Extravagantul”

La mijloc anilor 90, Yahoo! dăduse lovitura în media online, motiv pentru care fondatorul Jerry Yang şi-a permis o carte de vizită extravagantă: cu un format portret şi cu logo-ul companiei, notează think: act.