Eximtur: Anul acesta am preferat să ne securizăm încasările. Riscul de neplată va fi ridicat şi anul viitor

Autor: Mirabela Tiron 21.10.2013

Agenţia de turism Eximtur din Cluj-Napoca, una dintre  cele mai mari firme de profil din piaţa locală, a finalizat primele nouă luni din acest an cu afaceri de 135 mil. lei (circa 30 mil. euro), cu numai 1% în plus faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acesta este cel mai mic ritm de creştere înregistrat de companie în ultimii trei ani. Totodată, marja de profit este în scădere, potrivit reprezentantei agenţiei, care nu a precizat valoarea exactă.

„Pe turism extern am avut o creştere cu doar 1%, pe ticketing (vânzare de bilete de avion - n. red.) şi business travel (călătorii în interes de afaceri - n.red.) am avut stag­na­re“, a declarat Lucia Morariu, care con­tro­lea­ză agenţia de turism Eximtur alături de soţul ei Radu Morariu. Furnizarea de ser­vicii pentru clienţi com­panii, respectiv organizarea de eveni­men­te (seminarii, conferinţe), bilete de avion, servicii de caz­a­re, contribuie cu peste ju­mătate la vânzările agenţiei, potrivit Luciei Morariu.

Familia Morariu a deschis agenţia de turism în 1993 la Cluj, primii bani câştigaţi fiind investiţi într-un program informatic de ges­tiune a locurilor în hotelurile de pe lito­ra­lul românesc. Dezvoltarea afacerii din tu­rism a continuat, Eximtur ajungând în pre­zent la o reţea de 26 de agenţii de turism proprii şi în franciză în cele mai  importante oraşe din ţară. „Anul acesta am preferat să ne secu­ri­zăm încasările. Nu am acceptat contracte cu plata la 90-120 de zile. Decât să vând aşa doar pentru a face cifră de afaceri, mai bine con­solidez cifra de afaceri“, subliniază Lucia Morariu.