Reţeta de creştere a celui mai puternic antreprenor din industria cafelei: producţie locală, 90% din vânzări în comerţul tradiţional şi intrarea pe o piaţă nouă

Autor: Mădălina Dediu Panaete 23.10.2013

Cafea Fortuna, un business de 30 mil. euro anual în industria cafelei, deţinut de Constantin Moroianu, 55 de ani, rezistă în lupta cu mărci precum Jacobs sau Nescafé bazându-se pe clienţii micilor magazine de cartier şi ai fostelor „ali­men­tare“, care acoperă 90% din vânzările companiei.

„Consumatorul de cafea este destul de stabil în ceea ce pri­veşte preferinţa pentru un brand. Oamenii sunt dispuşi să se ducă mai departe decât le-ar fi comod doar pentru o cafea pe care o preferă“, spune Cristian Scarlat, directorul general al companiei Cafea Fortuna care adaugă că românii aleg să meargă în magazinele unde găsesc pâinea şi brandul de cafea preferate.

Brandurile de cafea Fortuna ((Rendez-Vous, Meridian, Crema şi Fortuna Roşie), care deţin o cotă de piaţă de 15%, potrivit datelor com­paniei, se adresează con­sumatorilor cu venituri medii şi sunt poziţionate mai jos ca preţ faţă de principalii rivali pe o piaţă de 350 de milioane de euro.

Scarlat, 37 de ani, se află la conducerea pro­ducă­to­ru­lui de cafea din anul 2009. Anterior, el a activat în cadrul departamentului de importuri din aceeaşi com­panie.