Mioara Bolozan, Whirlpool: Electrocasnicele mari sunt o cenuşăreasă, fac treburile casnice grele, iar gadget-urile se duc la bal
Autor:
Cristina Roşca
25.10.2013
Clienţii de electrocasnice mari – frigidere, aragazuri sau maşini de spălat – au revenit în acest an la comportamentul de consum din perioada de boom, respectiv cumpără produse mai scumpe şi cu beneficii mai multe.
În acest context valoarea pieţei este aşteptată să crească cu 4-5%, însă numărul de produse cumpărate va fi mai mic decât în 2012 în contextul în care mulţi români sunt încă precauţi atunci când vine vorba de achiziţii de valoare, spune Mioara Bolozan, directorul de marketing al importatorului de electrocasnice Whirlpool.
„Ca să dau un exemplu concret, preţul mediu pe segmentul de cooling (frigidere şi congelatoare - n.red.) a fost în 2010 de 305 euro, în 2011 de 298 euro, în 2012 de aproximativ 280 euro pentru ca în 2013 sa fie de aproximativ 300 de euro.“
Executivul explică faptul că în primele nouă luni ale acestui an piaţa a evoluat diferit comparativ cu alţi ani, inclusiv faţă de anul trecut. Astfel, dacă în 2012 se putea observa o deteriorare a mixului, prin aceasta înţelegând produse cu puţine funcţii, comercializate la preţuri mici, în 2013 consumatorul român a reluat practic comportamentul din 2007, când piaţa tindea către mediu şi premium.