Mioara Bolozan, Whirlpool: Electrocasnicele mari sunt o cenuşăreasă, fac treburile casnice grele, iar gadget-urile se duc la bal

Autor: Cristina Roşca 25.10.2013
Clienţii de electrocasnice mari – fri­gidere, aragazuri sau maşini de spălat – au revenit în acest an la com­portamentul de consum din pe­rioada de boom, respectiv cum­pără produse mai scumpe şi cu beneficii mai multe.
 
În acest context va­loa­rea pieţei este aşteptată să crească cu 4-5%, însă numărul de produse cum­părate va fi mai mic decât în 2012 în contextul în care mulţi români sunt încă pre­cauţi atunci când vine vorba de achiziţii de valoare, spune Mioara Bolozan, directorul de marketing al importa­toru­lui de electrocasnice Whirlpool.
 
„Ca să dau un exemplu concret, pre­ţul mediu pe segmentul de cooling (frigidere şi con­­gelatoare - n.red.) a fost în 2010 de 305 euro, în 2011 de 298 euro, în 2012 de apro­xi­ma­tiv 280 euro pentru ca în 2013 sa fie de apro­ximativ 300 de euro.“
 
Executivul explică faptul că în primele nouă luni ale acestui an piaţa a evoluat diferit comparativ cu alţi ani, inclusiv faţă de anul trecut. Astfel, dacă în 2012 se putea observa o deteriorare a mixului, prin aceasta înţe­le­gând produse cu puţine funcţii, comercializate la preţuri mici, în 2013 consumatorul român a reluat practic comportamentul din 2007, când piaţa tindea către mediu şi premium.