Epopeea noului operator aerian fanion al Ungariei s-a sfârşit în faliment

Autor: Bogdan Cojocaru 27.10.2013

Anunţat ca un urmaş îndrăzneţ al operatorului aerian fanion al Ungariei Malev, trans­por­tatorul Sólyom Hun­garian Airways ar fi trebuit să lanseze primul zbor în această toamnă.

Com­pania nu a găsit investitori şi acum este în faliment, iar directorii sunt de negăsit.

Saga companiei Sólyom (Şoimul, în traducere) este descrisă de presa ungară ca tipică pentru Ungaria, scrie Budapest Business Times.

Într-o scri­soare oficială, mi­nisterul turismului a caracterizat planul de afaceri al Sólyom ca „frivol“, dar aceasta după ce Index.hu a publicat o anchetă în care face radiografia acor­durilor încheiate de minister cu embrionarul transpor­tator aerian.

Compania nu a primit niciodată licenţă permanentă de operator aerian. Solyóm a primit însă de la Autoritatea Naţională de Transport o licenţă temporară pentru primul şi aparent singurul Boeing 737 care ar fi trebuit să facă legătura între Londra şi Budapesta purtând emblema tricoloră a trans­porta­torului.

Presa locală scrie că acest avion venit pentru probe ca şi celelalte cinci care ar fi trebuit să zboare sub sigla Solyóm au între 21 şi 23 de ani de funcţionare, au avut chiar şi doi proprietari, iar unele au fost propuse pentru casare.

Falimentul a venit după eşuarea discuţiilor cu potenţiali investitori din Oman şi alte ţări din Orientul Mijlociu. Site-ul de ştiri dedicat industriei aeriene ATW Online susţine acum că directorii Sólyom „au dispărut“.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.10.2013